Upptäckte vid helgens körning att skotern tappade varv på fullgaskörning.
Efter en snabb felsökning (lossade på tanklocket), så kom jag underfund med problemet.
Luftslangen till tanken var klämd mellan baljan och luftburken på vänster sida vid röret för pyramiden,
blir ovanför infästningen av a-armen.
Kollade även på brorsan -11 då han hade samma bekymmer förra helgen,
samma fel där.
Enkelt men förargligt fel på så dyr maskin.
Commander-600 SDI ( 2010 ) Tankavluftning... ?
Re: Commander-600 SDI ( 2010 ) Tankavluftning... ?
Kolla även hur långt ned avluftningsslangen är dragen, på min och ett par andra jag kollat var slangen dragen ned efter vänster pyramidstag och fortsatte ned nästan längst fram i den främre baljan.
Är slangänden så lågt monterat finns risken att man suger in en del vatten direkt i tanken om man blir stående med nosen ned i t ex ett vattenfyllt dike eller stöp och reser sig upp från sittande.
Åtgärd, dra upp slangen så änden är högre upp, dock inte så det finns risk att överskott kan stänka på grenrör eller variator.
Är slangänden så lågt monterat finns risken att man suger in en del vatten direkt i tanken om man blir stående med nosen ned i t ex ett vattenfyllt dike eller stöp och reser sig upp från sittande.
Åtgärd, dra upp slangen så änden är högre upp, dock inte så det finns risk att överskott kan stänka på grenrör eller variator.