Magnapullen på min Enduro-600 ( 2001 ) krånglar.
Köpte den nyligen och då tog magnapullen långt ut, efter en dags körning la den av helt.
Beställde en renoveringsats och har monterat den åt tammefan alla håll det går,
den vill nu bara kugga över oavsett hur jag gör,
prövade att sätta brickor bakom startkransen men kuggar bara över nu med...
Vad är det som är fel????
Mvh
Enduro-600 ( 2001 ) Magnapull som trilskas... ?
- 2stroke
- Crew Member
- Skoter: LYNX R&D Prototype.
- Kontakt:
Re: Enduro-600 ( 2001 ) Magnapull som trilskas... ?

// 2stroke
* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *
Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se
* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *
Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se
- RannerKing
- Crew Member
- Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98
Ibland är glid-ytorna så slitna att den krånglar på just detta sätt, oavsett hur rent och fint man gör det. I det fallet måste allt i magnapullen bytas. Med andra ord linhjul och klacksats.
Ett tydligt tecken på det är just att magnapullen tar sent eller inte alls. Om det är det som är felet i ditt fall är ju däremot svårt att säga...
Ett tydligt tecken på det är just att magnapullen tar sent eller inte alls. Om det är det som är felet i ditt fall är ju däremot svårt att säga...
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.
// Mattias

Kan fixa kort sen !
Men jag har bytt klacksatsen i magnapullen och även bytt startkransen men det kuggar bara över endå ...
Tack för svaren !
Mvh !!
Men jag har bytt klacksatsen i magnapullen och även bytt startkransen men det kuggar bara över endå ...
Tack för svaren !
Mvh !!

- RannerKing
- Crew Member
- Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98
Linjulet då?
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.
// Mattias

Äsch !! Jag trodde jag hade prövat monterat åt alla håll som gick men inte , och grejerna satt fel redan från början men nu har jag monterat dom rätt och problemet är löst !!
Tack för snabba svar !!
Mvh
Tack för snabba svar !!
Mvh