Då är ju frågan istället: Hur bra kan informationen från ledningen vara igentligen?
Antingen är den värdelös eller så har personalen här missförståt informationen dom fått.
Mekonomen <----> RINAB ???
- RannerKing
- Crew Member
- Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98
Re: Mekonomen köper Rinab.
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.
// Mattias

Tja, antingen har man ju fått fel info eller gjort något eget antagande.
Kan inte jag svara på.
Kanske lätt som personal att tro det låg till så då Mekonomen genomfört en rad förvärv de senaste åren.
Inte minst köpet av MECA.
Ha de!
Kan inte jag svara på.
Kanske lätt som personal att tro det låg till så då Mekonomen genomfört en rad förvärv de senaste åren.
Inte minst köpet av MECA.
Ha de!
Mekonomens satsning på skoterdelar verkar rätt lam
Var till den rätt nyöppnade lokala Mekonomen butiken idag o frågade efter delar till skotern,
killen ringde genast upp någon högre herre på svenska sidan bara för att få svaret:
"Vi har INGET till Lynx"

Var till den rätt nyöppnade lokala Mekonomen butiken idag o frågade efter delar till skotern,
killen ringde genast upp någon högre herre på svenska sidan bara för att få svaret:
"Vi har INGET till Lynx"

- RannerKing
- Crew Member
- Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98
Allt du hittar på http://www.rinab.nu kan i alla fall svenska Mekonomen ta hem. Med andra ord delar till:
Aktiv
Arctic Cat
Lynx
Ockelbo
Polaris
Ski-Doo
Yamaha
Sen finns det säkert Ski-Doo delar som passar Lynx, men inte finns med på Lynx-fliken...
RINAB har dessutom satsat ordentligt det sista året,
det har kommit ut ordentligt mycket med reservdelar som inte är så vanliga hos handlarna med pirat-delar.
Mycket bra!
Kanske låter som att jag gör reklam, men det är faktistkt så att dom utökat ordentligt med "udda" delar. Statorplattor, delar till REX och XP m.m.
Aktiv
Arctic Cat
Lynx
Ockelbo
Polaris
Ski-Doo
Yamaha
Sen finns det säkert Ski-Doo delar som passar Lynx, men inte finns med på Lynx-fliken...
RINAB har dessutom satsat ordentligt det sista året,
det har kommit ut ordentligt mycket med reservdelar som inte är så vanliga hos handlarna med pirat-delar.
Mycket bra!
Kanske låter som att jag gör reklam, men det är faktistkt så att dom utökat ordentligt med "udda" delar. Statorplattor, delar till REX och XP m.m.
Senast redigerad av RannerKing den 18 december 2012, 11:09, redigerad totalt 1 gånger.
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.
// Mattias

Killen på Mekonomen butiken pratade väl med fel snubbe på svenskasidan då...
Lite tokigt läge när ingen här på Åland säljer LYNX delar.
En firma förmedlar delar, men det blir ju bara en massa strul o väntetid.
Lite tokigt läge när ingen här på Åland säljer LYNX delar.
En firma förmedlar delar, men det blir ju bara en massa strul o väntetid.
-
- LynxTalk Member
- Skoter: Lynx GLS 3600 LC / Lynx Xterrain EFI 3700
Re: Mekonomen <----> RINAB ???
Själv köper jag mycket via www.stenmarksmaskin.se, inte så man kan handla på hemmaplan precis men de har mycket att komma med när det gäller skoter och delar dessutom gärna med sig vilket uppskattas.
Skulle inte tro jag hittar den servicen hos vår lokala Mekonomen iaf, har dock inte jämfört med Rindab iofs.
Annars anlitar jag Åkes Motor, de är suveräna att ha att göra med och delar gärna med sig av kunskapen de har.
Men ska prova Mekonomen om jag inte hittar hos dem.
Skulle inte tro jag hittar den servicen hos vår lokala Mekonomen iaf, har dock inte jämfört med Rindab iofs.
Annars anlitar jag Åkes Motor, de är suveräna att ha att göra med och delar gärna med sig av kunskapen de har.
Men ska prova Mekonomen om jag inte hittar hos dem.