RC-800 ( 2007 ) Tappar varv... ?
RC-800 ( 2007 ) Tappar varv... ?
Ja som rubriken lyder har jag en rc 800 -07 helt nyrenoverad motor och genomgången. hade haft isär sekundären och kollat för att den inte velat varva ut när jag stoppade ihop den och provkörde så gick den riktigt hårt och höll varven, nu idag när jag skulle köra samma problem,varvar upp till 8000rpm för att sedan vika ner till 7000rpm och blir orklös... bestyckade ner den ytterligare och provkörde första fullgasrepan upp på rullen och matade tills jag släppte ner den,gången efter det så tappade den orken och var alltid så,är lur på att det är variatorerna men är inte allt för kunnig.. sitter vit fjäder i primär och svart i sekundär, 414 ramper "std".. någon som har något tips? den varvar alltid upp till 8000rpm på fullgas men sen tappar den orken efter någon sekund när man håller stumt
-
- LynxTalk Member
- Skoter: Lynx Enduro 600 SDI -05 BC edt.
Re: Lynx rc 800 07 tappar varv,variator!?!
Låter som att de kärvar, det i sin tur får varven att gå ner?
Eller att primärn rusar igenom för fort kontra vars remmen ligger på sekundären vilket gör att den inte orkar hålla varven.
Allt rent o fint? inget glapp eller slitna bussningar?
Om ok, borde du vika på mer i primärn, förutsatt att du är någerlunda hemma på sek.sidan & att primfjädern är någerlunda ny.
Rekommenderbart är att byta fjädrar i både prim o sek vid ca 500 mil.
Eller att primärn rusar igenom för fort kontra vars remmen ligger på sekundären vilket gör att den inte orkar hålla varven.
Allt rent o fint? inget glapp eller slitna bussningar?
Om ok, borde du vika på mer i primärn, förutsatt att du är någerlunda hemma på sek.sidan & att primfjädern är någerlunda ny.
Rekommenderbart är att byta fjädrar i både prim o sek vid ca 500 mil.