Planad topp och polerade förbränningsrum och koso vattentemp givare monterad
Dämpning under tanken så den inte skaver bort målan på tunneln
Såg ett litet missöde har i veckan att tunnnelkylaren läckte som tur gick det att svetsa.
Idag körde jag första kilometrarna med skotern.
Det började ju inte direkt bra hade varmkört den i en halvtimme och varit och kört lite i skogen.
När det var dags att fara och testa på isen så man skulle få lite kilometrar , så när man låg och pumpa mellan 6-7000 varv , 60-65°C i vattentemp och runt 500-600°C avgastemp tvärdog skotern. Startade på nytt efter en stund körde tillbaka till brodern och han testade samma sak hände då

.
Körde efter det en 20-25km i skogen och då var det inga problem.
När den mittiallt började den inte gå ned i varv när man tog en lite längre repa över någon åker med mera varv så fastnade den vid 3800-3600 varv och man måste dutta på gasen för den skulle gå ned till tomgångvarv.
Blir nog att göra något åt drevningen, nu när man körde på 6000-7000 varv gick den 60km/h går ju inte och köra så.
Kör ju med Diablo kit 348x44mm 23/48 drevning.
Blir vel att plocka isär maskin och kolla genom den här i kommande vecka, hoppas på det bästa att inte veven är vind på nytt och det inte behövs ny nikasil i cylindrarna.
Blev vel för oss en 20-40h skruvande förra veckan för att få igång den och nu det här , så man blir ju inte precis glad

.
Ingen drömstart på denna säsong heller.
//Henrik