Inga problemKathalon skrev:Ok, hoppas nu att rutan från commander 800 går att sätta på commander 600Lynxfun skrev:Inte sett eller hört om något direkt nytt, viktsiffror får man ta med en nypa samt då det är på förseriemaskiner som gått 1-2 år med olika mekaniska arrangemang, centimetern härrör nog från bladeskidan och ev en något längre dämpare fram.Kathalon skrev:Vad är nytt på commander 600? den skall vara 6 kg lättare och enda skillanden jag hittar är att den nya är 1cm längre.. någon som detaljstuderat? lynxfun?
LYNX - 2014
Re: LYNX - 2014
Kan ju inte va stora detaljer som skiljer dom åtStoft skrev:Ingen DS boggie i 3700 enligt min ÅF som var upp..
slängde ihop en gif

http://makeagif.com/i/m2Rt14
- RannerKing
- Crew Member
- Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98
Nä, som jag skrev tidigare i tråden har dom ändrat på 3700:an också till i år så nu har alla DS boggien.
Det som skiljer är väl längd och dämpare.
Det som skiljer är väl längd och dämpare.
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.
// Mattias

- RannerKing
- Crew Member
Någon som vet vad det är för FOX-dämpare man kan välja? Finns ju mer än en float modell...
Edit: Float II är med i Ski-doos tillbehörslista så det är säkert dom.
Edit: Float II är med i Ski-doos tillbehörslista så det är säkert dom.
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.
// Mattias

Läste på ett annat forum att det skulle vara nya Float-IIIRannerKing skrev:Någon som vet vad det är för FOX-dämpare man kan välja ?
Finns ju mer än en float modell...
Men det låter troligare att det är Float-II
Lite drygt 22k skiljer det mellan en standard 3700 800, och en 600 (med float dämpare)
Frågan är om man ska byta, och vilken tar man... Svårt...
Frågan är om man ska byta, och vilken tar man... Svårt...
- RannerKing
- Crew Member
Är det någon som vet hur Lynx väger sina skotrar?
T.ex Polaris måste ju väga sina helt torr, utan olja i dämpare m.m.
Tidigare vägde ju Lynx sina körklara men utan bränsle men med glykol m.m. men hur gör dom idag?
T.ex Polaris måste ju väga sina helt torr, utan olja i dämpare m.m.
Tidigare vägde ju Lynx sina körklara men utan bränsle men med glykol m.m. men hur gör dom idag?
// Mattias

Ska tydligen vara en prissänkning på G.
Nån som hört nå om det ?
Nån som hört nå om det ?
- Stoft
- Crew Member
- Skoter: Boondocker 3900 850 -18
- Kontakt:
Det hoppas jag på. Som priserna är just nu känns det inte aktuellt att plocka ut en ny..