Hmm, du borde få motstånd enligt schemat!
Avståndet 0,45-0,55 (så nära 0,45 som möjligt utan att det tar i när motorn snurrar)mot svänghjulet kollar du med magnapullen borttagen men svänghjulet kvar.
Ska du bort med svänghjulet för att komma åt resten därbak behövs en avdragare enligt bild
Avdragare svänghjul.jpg
Tändningen behöver inte justeras eller mao krysskilen/woodruffen ger svänghjulet ett fixt läge.
Vid kontroll så vrids motorn medurs till ett läge där indexen sammanfaller vid röd pil, sedan finns det eller gör man ett indexstreck/anvisning (blå ) upptill på svänghjulet mot de som finns på motorn där du ser blixtsymbolen.
Vid "blixten" brukar det sitta en gummiplopp, med den borta så går det med stroboskoplampa och motorn på 6000 rpm att kontrollera tändinställningen.
Finns det inga index överhuvudtaget så får man börja med en TDC (top dead center) mätare typ den på bilden för att kontrollera vändpunkten för kolven, sedan ska tändningen ske strax före BTDC (before top dead ....), för 503 i 59an är det 1,66 mm BTDC.
503 Mag sida med pilar.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.