GPS-hållare

Här kan du lägga in ett projekt om du håller på och fixar med skotern.
DrDryyls
LynxTalk Member
Skoter: Xtrim SC 600 e-tec (2017)

GPS-hållare

Inlägg av DrDryyls »

Har en xtrim 2010 och en Garmin GPS samt en händig pappa. Min far gjorde ett GPS fäste till sin Garmin Montana som han kunde montera på sin Ranger 49. Nu frågade han om han skulle göra ett fäste åt mig också då han blev så nöjd med sitt. Tackar sa jag och nedan ser ni resultatet. Sitter ett RAM fäste som passar min Garmin Oregon. Fästet bygger på att man fäster krokarna i de avlånga hålen i instrumentpanelen. Man kan alltså ta bort fästet om man måste rulla skotern eller bara vill ta bort det.

Edit: blev riktigt dåliga bilder tyvärr

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Användarens profilbild
RannerKing
Crew Member
Crew Member
Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98

Re: GPS-hållare

Inlägg av RannerKing »

Ser ut att vara ett Heavy-duty fäste det där! Ser riktigt bra ut.

Den idén ska jag nog stjäla och se om det går att använda för att montera extra ledlampor.
Vill inte borra sönder något och montera. Vill inte ha något på styret som man kan skada sig på och originalljuset är inte bra...

EDIT:

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.

:hello: // Mattias
DrDryyls
LynxTalk Member
Skoter: Xtrim SC 600 e-tec (2017)

Re: GPS-hållare

Inlägg av DrDryyls »

RannerKing jag har inte hunnit prova fästet i praktiken då han tillverkade dom i sommar, men det känns som att det sitter fast väldigt stadigt. Det är helt klart överdimensionerat (samt tillverkat i rostfritt) för min lilla GPS så några mindre LED-lampor borde inte vara några problem. Säg till om du skulle vilja ha några mått.
Skriv svar