Misstänker att min fru kommer att klaga när hon ska baxa runt släden bland bilarna på gården
så jag tror att en back skulle minska på klagomålen.
Någon skrev att motorn skulle vara förberedd för elback, själv tvivlar jag.
Någon som vet?
En mekanisk back verkar ju klart enklare.
Frågan är bara vilka backsatser passar kedjehuset?
Har "SKI-DOG" samma hus eller vilken modell ska jag leta ?
Är djupt tacksam för tips om var jag kan få tag i ett till rätt kurs.
Enduro-600 ( 2002 ) Montera backväxel... ?
- 2stroke
- Crew Member
- Skoter: LYNX R&D Prototype.
- Kontakt:
Re: Sätta backväxel en ENDURO 600 -02??
Mekanisk back kan du skaffa ifrån Ski-Doo's sk. "ZX" chassi ( 1999~2004 )
passar rakt på den aktuella skotern.
Du kan även montera elektrisk back, sk. "RER" men då krävs det att du skaffar ny CDI-box samt ny stator och lite andra små delar.
passar rakt på den aktuella skotern.
Du kan även montera elektrisk back, sk. "RER" men då krävs det att du skaffar ny CDI-box samt ny stator och lite andra små delar.
// 2stroke
* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *
Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se
* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *
Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se
- RannerKing
- Crew Member
- Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98
Re: Enduro-600 ( 2002 ) Montera backväxel... ?
År 2002 kom Enduro 500/600/700 SP OCH Enduro 500/600/700 RER
Med andra ord 2 olika modeller av Enduro med enda skillnaden att ena har RER back monterad. Men ändå fanns RER och mekanisk back som tillval på SP modellerna.
I övrigt så hade Enduro 500 RER 25,4mm kammar medan Enduro 500 SP hade 30mm kammar.
Absolut enklast och billigast är att hitta en skrotat maskin med backväxel och ta denna. Det blir dyrare och mer jobb att montera RER. Som 2stroke skrev fungerar det även att ta kedjehus från en ZX då dessa hus är likadana.
Med andra ord 2 olika modeller av Enduro med enda skillnaden att ena har RER back monterad. Men ändå fanns RER och mekanisk back som tillval på SP modellerna.
I övrigt så hade Enduro 500 RER 25,4mm kammar medan Enduro 500 SP hade 30mm kammar.
Absolut enklast och billigast är att hitta en skrotat maskin med backväxel och ta denna. Det blir dyrare och mer jobb att montera RER. Som 2stroke skrev fungerar det även att ta kedjehus från en ZX då dessa hus är likadana.
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.
// Mattias

Re: Enduro-600 ( 2002 ) Montera backväxel... ?
Tackar allra mjukast för era svar. Ska genast bege mig ut i skoterdjungeln och leta.