Enkät om "framtidens skotrar"

Träffar, leder, touring, gps och allmänt skotersnack.
bRave
Rookie Member

Enkät om "framtidens skotrar"

Inlägg av bRave »

Vet någon vem som är avsändare till denna?
Är det något seriöst projekt bakom som kan vara gynnande för oss skoteråkare eller är det för att samla tvivelaktiga fakta till någon form av negativ propaganda mot skoteråkarna?
Användarens profilbild
Stoft
Crew Member
Crew Member
Skoter: Boondocker 3900 850 -18
Kontakt:

Re: enkät om "framtidens skotrar"

Inlägg av Stoft »

Par AB heter företaget som har skickat ut men vem det är som har beställt undersökningen av dem verkar ingen veta!
Admin

Kontakt:
info@lynxtalk.se
psike
LynxTalk Member
Skoter: Freeride 146" -12

Re: Enkät om "framtidens skotrar"

Inlägg av psike »

Verkar som att fler än nyskoterköparna fått den alternativt nyskoterköpare oavsett märke.

Kan det vara så att Par AB på eget initiativ gör undersökningen för att sedan försöka sälja resultaten till BRP, Polaris, Arctic, Yamaha och/eller andra intressenter?

För egen del svarar jag icket på nånting sånt där om inte;
1. Tydligt avsändare/efterfrågare
2. Någon form av belöning, som tack för hjälpen.
eller 3. LOU, lagen om uppgiftsskyldighet tillämpas (och det gör den vad jag förstår bara när SCB vill veta något å regeringens/statens vägnar).
Freeride 146" -12
Rave RE 800 E-tec -11 (såld)
Boondocker -11 (såld)
Rave RE 600 E-tec -10 (såld)
bRave
Rookie Member

Re: Enkät om "framtidens skotrar"

Inlägg av bRave »

misstänker nog att Par borde ha bättre upplägg på sina egna undersökningar om de nu ska vara nån sorts expert på området. Enkäten känns som den är gjord av någon med någon form av insyn i skotervärlden men med mindre kunskap om just utformandet av statistiska undersökningar...

den verkar nog gå till allt möjligt löst folk då jag inte köpt någon "ny" skoter för egen bruk i år, dock köpt till företaget men där borde de inte hitta mina privata uppgifter..
Skriv svar