RS-600 ( 2011 ) Går dåligt på låga varv... ?

Allt om REX chassiet. (2009-2013)
jocke_91
LynxTalk Member
Skoter: lynx rs600 -11

RS-600 ( 2011 ) Går dåligt på låga varv... ?

Inlägg av jocke_91 »

tjena,
det är så att rs,en har börjat gå dåligt och fyrtaktar på lägre varv, det jag har gjort så här långt efter att den börjat gått dåligt utan framgång är att jag har bestyckat ner till original bestyckning på huvud munstycket (270/280), gått ner från 55 till 45 på lågfart samt sänkt nålen ett snäpp, testat ändra luftskruven, bytt avgastempgivare, rengjort gasarna, nollat tpsen, bytt stift, rengjort avgasportarna, kollat komp. kommer som max upp till drygt 495 grader i avgastemp vid väldigt långa fullgasrepor.

alltså skoter går klockrent på fullgas och mellanregistret, men fyrtaktar och är slö på lägre varven, även blivit svårstartad/ dåligtomgång vid både kall å varm motor.

är det någon som har en idé på vad jag mer kan kolla efter, känns som att jag gått igenom de mesta i bränsleväg utan någon framgång. :please:
Användarens profilbild
advmalmin
LynxTalk Member
Skoter: Ski-doo 1200 4-tec

Re: RS-600 ( 2011 ) Går dåligt på låga varv... ?

Inlägg av advmalmin »

Ja du verkar ju ha kollat de mesta.. Har varit med om att de har varit skräp i nålventilen på en av förgasarna, så att den inte kan stoppa bränslet när den fått nog. Har du kollat nålventilerna?
(Eller "hittat" problemet?)
jocke_91
LynxTalk Member
Skoter: lynx rs600 -11

Re: RS-600 ( 2011 ) Går dåligt på låga varv... ?

Inlägg av jocke_91 »

har inte hunnit skruva nå mer pga jobb. men nålventilerna har ja faktiskt inte kollat, så de måste jag göra! någonting säger mig att de är gasarna som spökar iaf.. äre inte de så bli ja gråhårig! slutar väll att man sänk aset och använd den som förankring till bryggan i sommar..
Skriv svar