Rave 800 (2002) Dog och startar ej igen...?

Allt om EVO chassiet. (2001-2006)
Nyll
LynxTalk Member
Skoter: Rave 800 02

Rave 800 (2002) Dog och startar ej igen...?

Inlägg av Nyll »

Är väl lite nybörjare än på saker så tänkte höra lite innan göra nånting. Men tänkte dra igång skotern lite sådär så de fick gå lite. Men den starta som säga, lät och de kom avgaser som vanligt men start ändå inte. Alltså dess pep inte, ingen lyse, inget varvtal osv men starta och visst inte, ska jag gas eller vaknar den själv? jag gjorde inget och den gick så några sekund eller nåt sen la den av, om nån förstår hur jag menar? Sen kunde man dra hur mkt man vill men den vill inte.
Tänkte bara höra om nån har nån liten aning om vad? tändstift?

Tänkte även om bensinen var slut, tittade i, man ser att de är bensin i men samtidigt ser jag nog botten så vet inte hur mkt de är kvar som säga. men är väl nåt annat fel gissar jag?
Annars senaste året så fått mer service än mil körde, t.ex fått en lite dubbelkoll av ett skäl och visa sig att en verkstad fuskat. men iaf efter service varit hur pigg som helst, alltid starta på 1-2 drag och första när det gäller el. Är väl bara kanske 2-3 senaste uppstarterna varit lite segare när man drar och kanske 1-2 försök på el.
Senast redigerad av RannerKing den 20 juli 2014, 15:05, redigerad totalt 1 gånger.
Anledning: Rubrik
Användarens profilbild
RannerKing
Crew Member
Crew Member
Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98

Re: Rave 800 02: start men ändå inte som säga.

Inlägg av RannerKing »

Kolla om den får gnista och bränsle och återkom sedan.

Men ungefär sådär gjorde min Enduro 700 när statorn gav upp...
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.

:hello: // Mattias
Nyll
LynxTalk Member
Skoter: Rave 800 02

Re: Rave 800 (2002) Dog och startar ej igen...?

Inlägg av Nyll »

okej, ska kolla och jag återkommer senare när jag hunnit koll. mkt nu med bygge och som händer. =)
Skriv svar