Inge mera Lynx för mej.

Prata om allt mellan himmel och jord.
simon
LynxTalk Member
Skoter: Freeride 850 154" -22

Inge mera Lynx för mej.

Inlägg av simon »

....de närmaste åren i alla fall.

Gick länge i valet och kvalet om jag skulle byta skoter i år eller inte.
Av olika anledningar blev det i alla fall så att jag bestämde mej för byte och bad ett par handlare runtomkring att räkna lite. De modeller jag var intresserad av var Doo Freeride 154 och RMK 800 "Scandinavian beast".

Lynxarna går bort för att dom snålar på dämperiet på 3900an, (att jag har en komplett uppsättning bra dämpare på hyllan hör inte hit), och dom idiotiskt komplicerade och tunga sidokåpoorna.

Jajja, hursomhelst så nu är det spikat, det blir RMK i vinter, (och antagligen nästa då jag brukar köra maskinerna två år). Prisskillnaden blev för stor, nästan 20 papp, (och det var med bortplockad e-start på doon!), och innan folk börjar hojta att det inte är jämförbara maskiner så vill jag nog påstå att det är nära nog för att 99,5% av skoterfolket inte skulle märka skillnaden. Scandibeasten har dämpare som om inte bra från fabrik går att laga till, precis som Doon, största skillnaden är väl att Pollen har ett vanligt RMK-chassie och inte förstärkt som Doon....... men jag är ju snart 40 så det kanske inte behövs längre =)

Det var till slut pengarna som styrde, de 20 papp som doon är dyrare hade väl inte spelat så stor roll om det varit pengar jag fått igen om två år på beg-priset men då kommer dom på någon krona vara värda lika mycket! Det blir ju nästan en tusing i månaden i extra värdeminskning på doon och det är mycket pengar!!

Det blir en spännande vinter och sen får man se om och när man återkommer till BRP-stallet igen.
Lynxmann
LynxTalk Member
Skoter: Custom Lynx RE 860

Re: Inge mera Lynx för mej.

Inlägg av Lynxmann »

Jeg vet ikke hvordan prisene på brukt er hos dere men brukte Ski Doo og Lynx ligger som oftest ca 10-15 tusen over tilsvarende Polaris og AC her i Norge.
Rmk er en bra maskin som du sikkert får mye glede av så nu får vi bare tenke snø så vi får mye av den:)
Skriv svar