Linqfästen XU

Allt om Lynx bredbandare.
extmabg
LynxTalk Member
Skoter: Commander 600 etec, Boondocker 3700 600

Linqfästen XU

Inlägg av extmabg »

Någon som monterat linqfästen på tunneln?, i det här fallet "pakethållaren". Jag har ju lastracket med fästen, men detta lockar ju också. Finns ju nån slags distanser (el liknande) som originaltillbehör. Den vanliga boxen kommer ju att vila på fästena. Kanske gnager hål med tiden. Lite lockande är det dock. Tycker tanken är god med alla valmöjligheter detta system erbjuder.
Mr_Smurf
LynxTalk Member

Re: Linqfästen XU

Inlägg av Mr_Smurf »

Jag tror inte det går ha både packboxen och linq-fästet på tunneln, men LinQ-PAKETHÅLLARE 860201003 sätter man ju uppe på förvaringsboxen i fästet för extradynan så den fungerar ju fint med packbox bakom.
extmabg
LynxTalk Member

Inlägg av extmabg »

Mr_Smurf skrev:Jag tror inte det går ha både packboxen och linq-fästet på tunneln, men LinQ-PAKETHÅLLARE 860201003 sätter man ju uppe på förvaringsboxen i fästet för extradynan så den fungerar ju fint med packbox bakom.
Har ju en sådan pakethållare, men såg att på Sledtrax långtest Commander hade de satt linqfästen på tunneln. Dessutom finns ju några plastbitar i tbh-katalogen som har med detta att göra. Tror jag i alla fall.
Mr_Smurf
LynxTalk Member

Inlägg av Mr_Smurf »

Det finns plastbitar som man ska sätta på tunneln och sedan borrar man hål för linQ-fästena.

Jag tror dock inte på att montera packboxen uppe på linQ-fästet på tunneln.
LinQ fästet klarar max 10 kg per par, så risken är att du knäcker fästet om du lastar packboxen för full.

Dessutom så är det en del skruvande med att sätta dit och ta bort packboxen så risken är att du aldrig kommer använda linQ fästet under packboxen ändå.

Till sist så finns det inte så många linQ tillbehör. Det två väskorna behövs ju inte när du har packbox och bensindunken är praktisk men den kan du ju sätta på pakethållaren.

LinQ ryggsäcken slänger du ju bara ner i packboxen :)
extmabg
LynxTalk Member

Inlägg av extmabg »

Mr_Smurf skrev:Det finns plastbitar som man ska sätta på tunneln och sedan borrar man hål för linQ-fästena.

Jag tror dock inte på att montera packboxen uppe på linQ-fästet på tunneln.
LinQ fästet klarar max 10 kg per par, så risken är att du knäcker fästet om du lastar packboxen för full.

Dessutom så är det en del skruvande med att sätta dit och ta bort packboxen så risken är att du aldrig kommer använda linQ fästet under packboxen ändå.

Till sist så finns det inte så många linQ tillbehör. Det två väskorna behövs ju inte när du har packbox och bensindunken är praktisk men den kan du ju sätta på pakethållaren.

LinQ ryggsäcken slänger du ju bara ner i packboxen :)
Alldeles sant! Tycker dock systemet är förträffligt och funderar på att sätta dit fästen på både mc och atv. Lockande att plocka tillbehör mellan maskinerna.
Skriv svar