[UPDATE]
Dags för uppdatering då de hänt en hel del mer än vad jag hade tänkt göra i höstas
Primär variatorn har blivit genomgången och fått variatorkittet monterad.
Var upp till Sälen med jobbet och brorsan och jag hade med oss skotrarna.
Blev en HEL-del fastkörningar! Var sjukt mkt snö och med våra korta maskiner och ej jättevan med så mkt puder hehe! Dessutom bara en original 38 matta monterad!
Blivit lite åkning hemma med..
Haft mkt problem med bränsleläkage tidigare säsong :(
Men till denna säsong gav ja mig fan på att fixa det.
Blev en special tätning innanför och sen en klamma som sitter på alla nyare lynxar för att tanken ska hålla formen så plastmuttern för att dra fast bränslepumpen håller sig på plats.
Efter sälen resan så började jag spana på div förlängningsgrejer.
Kort skoter funkar ju bra på led, men att bara uppgradera till en 44 matta och fortfarande ha en 307 lång matta skulle ju inte funka..
Funderade, ska ja sälja? Njaa, haft flera korta e-tec maskiner under bevakning på blocket ett längre tag och de blir inte av med dom. Trots priser på runt 45k vilket ja tycker är ett bra pris.
Skulle man sålt min som är rättså genomgången och fått 45k och köpt en längre skoter då?
För att köpa en boondocker eller liknande så var de ju typ 75k för en med vettiga mil på..
Men de flesta hade ju gått över 400mil, då ska de renoveras dämpare m.m.
De har jag redan gjort på min, nja o lägga ca 30k på att få en längre skoter i likvärdigt skick som min men nyare kändes inte riktigt ok.. alldeles för mkt pengar!
Är ju nöjd med min, nää ja förlänger!
Letade matta, fann en 365x38x44 med rätt delning till rätt pris så köpte den.
Sen tunnelförlängning, blev ett schysst billet fräst handtag med, lika bra o göra de ordentligt

Boggieförlängning, 1 till förstärkningsaxel, nya lager till drivaxel och sekundär axeln.
Nerdrevning med 2 kugg, 21/45 nu istället. Nya kedja m.m.
Delarna började ramla in och de var dags att riva skotern..
Bromsskivan satt ju fast UTAV H-vete... plockade med en avdragare från jobbet så löste de sig
Boggien urmonterad:
Förlängning monterad:
Nya mattan monterad och drivaxeln på väg dit: