Nån som sett och känt på en -16 boondocker ännu?
Förutom att 800 3700 STD, enligt mig, är snyggare på bild (svart bandtunnel) jämfört med RE så är den dessutom utrustad med 36" framvagn och bra mycket billigare.
Andrahandsvärde kan man ju bara spekulera i, men jag tror att det kommer vara mindre värdeminskning på en STD jämfört med de dyrare DS och RE.
Jag har gått och suktat efter en Freeride 146 med 36" RAS2 framvagn.
Nu känns det som ett bra mycket smartare val att ta en Boondocker 800 3700 STD som har denna framvagn fabriksmonterad. Prisbilden blir ju 24-33K till lynxens fördel (beroende på hur man räknar med inköp av en 36" framvagn till Ski-Doo:n).
LYNX 2016
- RannerKing
- Crew Member
- Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98
Re: LYNX 2016
Std har ju däremot bara skräpdämpare, det som gör halva skoter...
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.
// Mattias

- 2stroke
- Crew Member
- Skoter: LYNX R&D Prototype.
- Kontakt:
Älskar, älskar inte....
Gabbe1 skrev:Jag har gått och suktat efter en Ski-Doo Freeride 146" med 36" RAS2 framvagn.
Nu känns det som ett bra mycket smartare val att ta en LYNX Boondocker 800 3700 STD
som har 36" framvagn fabriksmonterad.

// 2stroke
* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *
Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se
* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *
Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se
- RannerKing
- Crew Member
- Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98
Kan ju då rakt säga att en boondocker re med smal framvagn ger bra mycket mer skoter för pengarna än en freeride.
Men alla kör vi olika. Både freeride och boondocker std är ju rätt långt bort från vad dom var 2012/13.
Men alla kör vi olika. Både freeride och boondocker std är ju rätt långt bort från vad dom var 2012/13.
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.
// Mattias

Jag körde just en Freeride 146 -12 förra vintern, jag älskade den skotern förutom att den var lite för osmidig i djup snö, i alla fall jämfört med polarens Boondocker 600 3700 med 36" framvagn.
Det sitter helt riktigt billiga dämpare på STD-maskinerna, men å andra sidan tyckte jag att frugans tidigare Rave 550 -08 var bekvämare att åka dålig led med jämfört med tidigare RE800 -08, jag upplevde PPS boggin som för brutal med RE:ns värre dämpare. Lynx har ju av tradition haft hårt ställda dämpare och att få en PPS boggi att slå igenom har vart svårt oavsett typ av dämpare, i alla fall med min typ av körning.
När jag kör led så blir det mest lugnare familjeturer eller transport mellan områden som är roligare att köra i.
Vid myrsurf, skogskörning och backklättring spelar dämparna lite mindre roll.
Jag ska nog köpa mig en STD 800 3700 och utvärdera, boggin är jag inte direkt orolig för, och om jag inte gillar dämparna i framvagnen så får jag väl helt enkelt byta ut dem.
Det sitter helt riktigt billiga dämpare på STD-maskinerna, men å andra sidan tyckte jag att frugans tidigare Rave 550 -08 var bekvämare att åka dålig led med jämfört med tidigare RE800 -08, jag upplevde PPS boggin som för brutal med RE:ns värre dämpare. Lynx har ju av tradition haft hårt ställda dämpare och att få en PPS boggi att slå igenom har vart svårt oavsett typ av dämpare, i alla fall med min typ av körning.
När jag kör led så blir det mest lugnare familjeturer eller transport mellan områden som är roligare att köra i.
Vid myrsurf, skogskörning och backklättring spelar dämparna lite mindre roll.
Jag ska nog köpa mig en STD 800 3700 och utvärdera, boggin är jag inte direkt orolig för, och om jag inte gillar dämparna i framvagnen så får jag väl helt enkelt byta ut dem.