
Jag heter Hasse och tänkte att jag kör en liten presentation eftersom jag är ny här på LynxTalk som jag tycker verkar vara väldigt trevligt forum med god ton och mycket bra kunskaper om Lynx. Snöskoter har alltid varit grunden i mitt liv, bor nu i Stockholm, uppvuxen i Värmland och har bott många vintrar i Härjedalen/Jämtland. Under 14 år arrangerade jag skoterresor för dem med egen sport/touring skoter inom området från norra Dalarna till norra Jämtland och Canada. Körde under många år ca 1000+ mil varje vinter, har kört massor med olika skotrar och haft egna från Japan och USA, nästa alla med Öhlinare eftersom jag gillar dämpare som jag kan lita på. Efter år 2000 blev det väldigt mycket Polaris, gjorde ett mycket stort marknadsföringsprojekt 2011-13 som hette Xtreme Rush, med hemsida, facebook, mässor/event och stor monter på Bilsport Custom Elmia.
För två år sedan frågade Andreas på Ljungbergs Motor i Sveg om jag ville prova en ”riktig” skoter? Javisst absolut om det inte är en buss sa jag, nejdå skrattade Andreas du ska få köra min privata RE 800. Sagt och gjort, upp med Lynxen på släpet och upp till Funäs för test några dagar. Det första jag märker är dämparna som enligt mig är de bästa originalmonterade dämpare som jag någonsin har kört på en sportskoter. Chassit känns också väldigt kompakt och välbyggd. Körställningen är helt perfekt och 44 mattan är enligt min körstil helt grym. Visst är Rush en fin skoter men den är mer som en gubbräcer för bekväm långkörning. Lynx RE är något helt annat, jag tänker Porsche GT3 Special. Hur hårt och tufft jag än kör så skriker Lynxen till mig; ”Hasse fega inte gasa gasa” så är det med Rave RE den totala sportskotern

Senare den vintern när 2016 års modell presenterades med det röda chassit beställde jag av Andreas på Ljungbergs Motor en Rave RE 600 med RS kit från fabrik i Finland, jag tycker att en 600:a ger mig mycket mer körglädje. Om motorn har 115 hk eller 150 hk spelar ingen roll för mig.
Skotern kom till Sveg i oktober -15 men jag hade tyvärr inte tid att hämta den innan det hade blivit slutet på februari. Eftersom jag inte är en originalkille så hade jag beställt lite extragodis som verkstadskillarna på Ljungbergs Motor monterade och Andreas kikade lite på variatorn. Med ny skoter på släpet åkte jag till Gördalen och hittade där massor med snö och ca 50 cm puder på myrarna och härliga leder, finns inget bättre man kan göra med kläderna på...

Nu får ni här på LynxTalk gärna följa projektet med Lynx Rave Red Passion som även finns på facebook.
Just nu har jag inget slutmål för projektet utan vi kör och fixar bara ”lite”.......
Vi hörs och ses snart igen, ps kolfiber är något jag gillar och det kommer ni att snart få se...
Hasse LynxLover
