som förhoppningsvis ska råda bot på lite remproblem:
Länk: http://lynxtalk.se/pdf/bulletiner/Radie ... 6%20en.pdf

Finfint med alla er som har djupare kunskap och bra inblick i Lynx-under-ytanKmk skrev: Hej allihopa,
blivit ombedd att engagera mig lite här och ska försöka hjälpa till i mån av tid.
Jag jobbar dagligen med detta och vi har varit extremt engagerade i remfrågan på Radien.
Har ni frågor så ställ dem i forumet så ska jag försöka svara.
Med vänlig hälsning, Palle
Tillsammans med neddrevningen så backshiftar den något bättre samt du får bättre remtryck vilket i sin tur ge längre livslängd på remmen.SS440-80 skrev:Har en fråga:
Bokade tid för uppgradering av min RE 3700 och fick tid kommande torsdag.
Nyfiken som jag är så frågade jag lite om hur snabbt de får delar utskickade efter att en bulletin kommer ut, och frågade även om de olika punkterna som ska fixas på min maskin. När jag då nämner bytet av "driven pulley 40* cam" (helix?) så blir verkstadskillen jag pratar med väldigt fundersam, för det är inget han har hört om och det måste han kolla upp.
Nu försäkrar han så klart att hela uppdateringen kommer att genomföras så som den gått ut, och det tror jag också.
Det är bara RE 3700 som får just den uppdateringen.
Men frågan jag ställer mig är VAD gör den nya helixen i jämförelse med den som sitter i skotern nu?
Absolut håller jag med dig om man inte behöver ha jättelåg utväxling.kunglynx73 skrev:En helix med högre grader växlar upp fortare men med sämre tillbaka växling.
Så om man drevar ner så måste man växla på hårdare annars bli det som att du kör på ettans växel med bilen.
Varför ska BRP ha så låg utväxling ?