2013 Boondocker 3700 eller 3900 och kan dela med sig av lite erfarenheter... ?

Hur tyckte du denna 1'a generation av 3900 PPS DS funka på hårda knöliga frusna leder ?simon skrev:Hade en -13 3900 800 då det begav sig. (köpte den ny och hade den i två år)
Det är en del skruvning men det går att flytta fram styrstången på den utan att köpa några grejer
men man måste ta loss den helt lyfta ut den och stoppa ner den igen framför pyramiden.
Jag hade komplett RS-dämperi och 36" framvagn på min.
Överlag ingen dålig skoter, Lynxen går däremot sämre i snön än jämförbar SkiDoo.
(bytte till BD från en -11 Freeride och det var skillnad).
1. Låter strålandesimon skrev:1. Jag skulle vilja säga att boggin är väldigt lik nuvarande RE-boggi, klarar gupp och hopp väldigt bra.
Går lite sämre i snön än motsvarande Ski-Doo.
2. BRP har ju i grunden tre olika framvagnar: ~36" / ~39" / ~42"
sen har dom ett gytter av olika A-armar för varje bredd och för olika spindellutningar, "förkrökta undre armar" etc.
Jag hade kränghämmaren kvar, men jag hade bytt till 36"-framvagn, så den var väldigt lättippad ändå.
3. Jag upplever att framflyttad stång är bra i alla situationer om man är mer än tre äpplen hög.
Styret var helt enkelt för nära kroppen hela tiden med styret i bakre läget.
4. Jag hade för övrigt en tråd igång i REX-avdelningen om min skoter, tror tråden hette "trenian"
Har du några erfarenheter av denna maskin ?ripnils skrev: 3700'an har ett, imho, rätt kompetent dämperi, piggyback fram (40:or) och bak (46:a) med retur/kompjustering.
Det är väl centern som släpar lite, en 36:a utan retur/kompjustering.
Vettigt shimsat borde det räcka långt!
Jag är definitivt böjd att hålla med!!!SS440-80 skrev:Är inte centerdämparen egentligen den viktigaste dämparen av alla fyra ?![]()
Den jobbar ju hela tiden, både vid offensiv och mildare körning, med att tackla första smällen från knölar och gropar.