Commander ( 2012 ) Märkligt problem... ?

Allt om Lynx bredbandare.
niak
LynxTalk Member
Skoter: Lynx GT 600 SDI-10

Commander ( 2012 ) Märkligt problem... ?

Inlägg av niak »

Min bror köpte inför denna säsong en ny Commander som då snön behagade falla visade sig vara behäftad med ett ovanligt problem.
Mattan gick inte att centrera trots idoga försök hos ÅF.
De konstaterade snart att något ej stämmer med boggien och delar till bakre boggien beställs.
Efter byte av dessa ser man att mattan fortfarande ej går att centrera.
En korsmätning visar att den ena aluskenan har fel mått och en ny beställs.
När den sent omsider monteras så hämtar broder glad i hågen sin maskin för att senare klämma nio mil på sitt nyförvärv.
Då han kommer hem upptäcker han att bakaxeln+mattspänningen sitter helt löst, ilsket telefonsamtal till ÅF som ber om ursäkt för slarvet och tar tillbaka maskinen för att dra fast alltihop.
Så sker och broder kör en liten sväng för att strax senare upptäcka att axeln lossnat igen.
Vad i hela friden är detta ?
Visst PPS:en är en nyhet på Commandern men den har ju funnits i flera bredbandare i fjol
för att inte tala om alla smalbandare genom åren.
Nå nå, ÅF köpte tillbaka maskinen och brorsan funderar nu vad han ska ta sig till med pengarna brännande i fickan.

Jag vill be Lynxfun ta en ordentlig titt i boggien på sin nya Commander "Tippex-Edition" för att se att allt står rätt till där.
Tack vare besök på utländska forum vet jag nämligen att han inhandlat en ny sådan vilket han undanhållit här på forumet
:lol:
Användarens profilbild
2stroke
Crew Member
Crew Member
Skoter: LYNX R&D Prototype.
Kontakt:

Re: Commander ( 2012 ) Märkligt problem... ?

Inlägg av 2stroke »

niak skrev:Bla bla bla bla bla bla bla bla.....
Nå nå,
ÅF köpte tillbaka maskinen och brorsan funderar nu vad han ska ta sig till med pengarna brännande i fickan ?

Jag vill be Lynxfun ta en ordentlig titt i boggien på sin nya Commander "Tippex-Edition" för att se att allt står rätt till där.
Tack vare besök på utländska forum vet jag nämligen att han inhandlat en ny sådan vilket han undanhållit här på forumet
:lol:
Var det ÅF eller brorsan som ville ha köpet hävt ??
Jag tycker att han skall satsa på en annan likadan maskin.
XU är bästa bredbandaren på marknaden, Thats it !

Det var som faan att Lynxfun inte berättat detta här på Forumet. :redsanta:
Han har ju tidigare snackat om detta men sen har det varit tyst.

Hur går det med din egen maskin Niak ??
// 2stroke

* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *

Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se
niak
LynxTalk Member

Inlägg av niak »

2stroke skrev:Var det ÅF eller brorsan som ville ha köpet hävt ??
Jag tycker att han skall satsa på en annan likadan maskin.
XU är bästa bredbandaren på marknaden, Thats it !

Det var som faan att Lynxfun inte berättat detta här på Forumet. :redsanta:
Han har ju tidigare snackat om detta men sen har det varit tyst.

Hur går det med din egen maskin Niak ??
ÅF erbjöd sig att häva köpet och lillebror nappade på detta.
Det lutar nog mot en XU i alla fall då det tyvärr (?) inte finns några konkurrenter.
De lär finnas maskiner kvar i både Kiruna och Lule, i Gällivare var de slut.

Tror nog att Lynxfun vill återkomma i frågan efter några mils körning,
sist jag läste om honom hade han fått ihop ynka 300 m (meter) på mätaren.
Jag har själv haft dåligt med tid till skoterövningar i vinter men det lilla jag kört gjorde mig påmind om den dåliga lågfartskomforten.
Fotstegen durrar och vibrerar, mest runt 30 km/h.
Trist som tusan men: "Det är heeelt normalt" tydligen.
Har inte möjlighet att riva ur drivaxeln i nuläget men det hade varit väldigt intressant att mäta upp den.
Kanske 2Stroke behöver ett litet x-traknäck ??
I övrigt har XU:n visat sig vara en fjällraket utöver det vanliga....
Användarens profilbild
Lynxfun
Crew Member
Crew Member
Skoter: Lynx Commander

Inlägg av Lynxfun »

Men herregud, får man inte ha nya ragget :love: ifred en stund,
dessutom måste herrarna :peta: vara uppmärksamma på de små subtila detaljerna här på forumet precis som i hemmet :lol:
MY 2012 Etec.png
Bra tips Niak, trist för broder men rekorderligt av ÅF att återta direkt, hjälper ju inte för stunden men det finns som sagt enstaka kvar för den som är snabb då ju XUn inte har någon konkurrens idag.

Sedan var det ju detta med "Tipp-Ex Edition", det :slå: :slå: träspritsstinkande designerteamet har ju t o m satt vita boggiehjul och skidhandtag även på den vanliga Commandervarianten.

Det finns ju lösningar men det känns snett att behöva lägga 10 k till på en ny maskin, vi får se vad det kan bli, till en början en rejäl vaxning i alla fall för att undvika misstaget som alla Freerideägare gjorde ifjol då det körde för brinnande livet direkt med maskiner som var helt rena dvs inte en tillstymmelse till något wax/lackskydd för vare sig plastpaneler eller alukarossen då de är totalt rena från fabrik o skiten fastnar på djupet utan behandling.

Ikväll blir det en stund i garaget för den kvalitetskontroll man har problem med i Rovaniemi men det kan ju avhjälpas med momentnyckel, contactspray och lite korsmätningar för det är ju som Dean Martin sa en gång, Nyårsafton är det bara amatörer som förhäver sig på.
Dock blir det naturligtvis något till löjrommen och ripbröstet samt till "porofile´n" men det är ju att betrakta som matdryck ;)
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
niak
LynxTalk Member

Inlägg av niak »

Vill härmed be om ursäkt för mitt klumpiga påhopp av Lynxfun då han faktiskt
uppdaterat sin profil genom att byta ut "SDI" mot ett "E-Tec".
Du får ha maskinen ifred några dagar men sedan vill vi ha en detaljerad
genomgång av 2012:ans för- och nackdelar.
Vad gäller färgen så rekommenderar jag dig att spraya hela maskinen svart
då just denna kulör är den enda rätta.
Gott Nytt År på er allihopa !
Skriv svar