Jag tycker bränslemätaren på nya pärlan inte verkar riktigt klok !?
Pendlar mellan 2 klossar och helt tom med lysande varningslampa i displayen.
Verkar inte som det ska.
Har ni andra någon erfarenhet av detta ?
Vidare så väser den luft rejält när jag öppnar tanklocket, evakuering ??
Vad säger ni övriga XU / Commander-seniorer ??
Pendlar den konstant dvs även när du har full eller nästan full tank?
Givaren # 513 033 538 ska ge ett motstånd på 7 ohm vid tom tank och 94 ohm vid full och med fördröjning dvs den ska inte flippra fram och tillbaka medans du kör, kan finnas möjlighet att den är felaktig , felmonterad eller att det är glapp i något kontaktdon till eller från den.
Du kommer åt att kolla den genom att lossa dynan nedtill fram på bägge sidor samt i övre framkant lossa en torx på varje sida, sedan kan du vika främre delen av dynan bakåt för att komma åt givare och kontaktdon, ta dock inte lös givaren om du inte har någon ny packning tillhands.
Evakueringen kommer ned längs vänstra pelaren på pyramiden dvs på PTO sidan, går över stötdämparfästet och ned på vänster sida o främre delen av motorrummet.
Kan vara värt att kontrollera att den inte ligger i kläm någonstans, personligen drar jag om änden så att den ligger ca 10 cm högre för att undvika att det ska sugas in vatten om man hamnar i flö (blir en sugeffekt när man reser sig från dynan .
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Det stämmer när du är nere på ca 10-12 l kvar, den är på långa vägar inte så exakt som en bilmätare.
Kom ihåg också var givaren är monterad i förhållande till tankens konstruktion dvs den reagerar lite på skvalpandet,
skulle den ka möjlighet att mäta exakt hade den suttit rakt under påsen vi kliar oss under på morgonen så det hade inte varit bättre ,
dock ska den som sagt inte ändra säg en gång i sekunden