Tjena.
Som ni redan vet så infiltrerar iPhone sverige i alla hörn och skrymslen och var och varannan här på forumet äger säkert ett ex.
GPSen på iPhonen funkar riktigt bra och nu är det dags för oss att slå våra kloka huvuden ihop och komma på en lösning för att använda den till våra skoterturer.
Problem 1 Programvara:
Har läst i denna tråd att PathAway Express är något som skall funka.
http://www.kartman.se/forum/viewtopic.php?f=17&t=1530
Och sedan så editerar man kartorna på datorn med Fugawi
Problem 2 Kartorna:
http://www.kartman.se Levererar kartor för hela norden i olika format, frågan är bara om man kan konvertera dessa till något program som iPhone stöder.
Problem 3 Montering och ström:
Hur och vart man bör montera den och med något slagtåligt skal som tål väta?
iPhone som GPS med ledkartor
- melmaq
- Crew Member
- Skoter: Skidoo Renegade X 860
- Kontakt:
Re: iPhone som GPS med ledkartor
jag loggar mina spår med mytracks, sen så lägger jag in dem i google earth.

-
- LynxTalk Member
- Skoter: Lynx rc 800 -07
iPhone som GPS med ledkartor
Gjorde som melmaq.. Funka finfint! Dock så dra gps massa ström å batteriet blir inte bättre om det ä 10 minus... 

Damn, hur går det där till? Såg mycket häftigt ut.
Klarar vem som helst att fixa detta eller är det krångligt?
Klarar vem som helst att fixa detta eller är det krångligt?

- melmaq
- Crew Member
- Skoter: Skidoo Renegade X 860
- Kontakt:
Westin: ladda hem en app till din telefon, jag har en HTC Hero så jag använder "Mytracks" för att logga. Programmet är väldigt enkelt att använda och du kommer själv lista ut hur man aktiverar spårinspelning och hur du sparar spåret. Sen så ansluter du telefonen till din dator, hitta .kml filen för de spår du vill spara på datorn och dra in de spåret i Google Earth's huvud fönster, detta spåret kommer nu att dyka upp på kartan och du måste dra de till din samling med andra spår i menyn till vänster.
Innan du flyttat spåret till dina ordinarie, så kommer den ligga i en mapp eller liknande som heter någe i stil med mina tillfälliga karor/spår..
Börja med att ta hem Google Earth och Mytracks, bekanta dig med grejjerna och skriv här hur de går för dig!
Lyckatill
Innan du flyttat spåret till dina ordinarie, så kommer den ligga i en mapp eller liknande som heter någe i stil med mina tillfälliga karor/spår..
Börja med att ta hem Google Earth och Mytracks, bekanta dig med grejjerna och skriv här hur de går för dig!
Lyckatill
Tack för infon! Hämtade mytracks så jag pysslar lite med det och har hajat hur det fungerar
Google earth ska jag ladda ner så fort vi får tillbaka internet

Google earth ska jag ladda ner så fort vi får tillbaka internet