Perzz0n - Rave-800 ( 2003 ) Renovering...

Här kan du lägga in ett projekt om du håller på och fixar med skotern.
Perzz0n
Rookie Member
Skoter: Rave 800 -03

Inlägg av Perzz0n »

HejHej, Jag köpte mig en rave 800 i december ( Första riktiga egna skoter)
Som jag nu håller på och renovera pga att den värmenöp efter 8 mil.

Konstaterade fel och brister efter haveri: Vänsterkolv smällte, Toppen spräckt, inre o-ring mellan topp o cyl fanns inte där på någon sida (!!!!), Båda cylindrarna fick nikasil urslaget, Insugs gummit satt i packningsklister men dom hade sparat en HALV packning på det ena gummit.

Då 30 dagar paserat så fanns inte mkt jag kunde göra för att häva köpet, så kolvar och packningssats fick jag köpa och cylindrarna åkta in på nikasil. Tänkte att det var lika bra att riva isär halvorna och göra rent, YES då hade veven skurit i ett lager också, så nu sitter jag här och rullar tummarna mitt i natten för imorgonbitti kan jag sätta mig i bilen och åka till mora och hämta min nyrenoverade vev som är sista pusselbiten innan jag kan ut å åka, Tänkte lägga upp lite bilder imorgon kväll på lite garage tid jag har haft med släden..

Har ni några frågor om renoveringen så fråga gärna så ska jag svara så gott jag kan.

MVH Mp :vägg:
Ride Hard, Die Free
Baikal
LynxTalk Member
Skoter: 440 racing

Re: Lynx Rave 800 -03 Renovering

Inlägg av Baikal »

Jobbigt me d köpet. Å dyr renovering hörs det som.
Lider med dig, sitter svälj å surar över en cylle med nicasilsläpp, men d verkar rätt mesigt just nu :think:
Baum
LynxTalk Member
Skoter: Lynx rc 800 -07

Inlägg av Baum »

Det ä så fantastiskt roligt med haveri..... Å gratis oxå... :P
Perzz0n
Rookie Member
Skoter: Rave 800 -03

Re: Perzz0n - Rave-800 ( 2003 ) Renovering...

Inlägg av Perzz0n »

Motorn ihopsatt idag, När variatorn åkte på plats så upptäckte jag att dom borrat ut Stiften och vridit på "Variatorns centrum" Så den är fel balaserad men hade en tra3 i delar liggandes så det löser sig nog på fredag :) Ska lägga upp lite bilder när jag har lite tid över.
Ride Hard, Die Free
Användarens profilbild
Jim
LynxTalk Member
Skoter: PRO RMK 800 -11

Re: Perzz0n - Rave-800 ( 2003 ) Renovering...

Inlägg av Jim »

Är ju jäkligt tråkigt att det strular för dig men de brukar oftast vara så när man köper begagnade grejer.
Även fast man kollar igenom skotrarna riktigt noga så hittar man alltid nått när man kommer hem.
Skriv svar