Ännu en 800R som skurit...

Har du något tekniskt problem med skotern som inte platsar i någon utav chassiekategorierna? Här får du hjälp.
slednezmon
Rookie Member
Inlägg: 4
Blev medlem: 14 augusti 2011, 22:31
Skoter: re 800 -09

Ännu en 800R som skurit...

Inlägg av slednezmon »

Köpte mig en beggad Lynx RE-800R ( 2010 ) i sommras.
skotern hade körts på vatten, sänkts och dragit upp och startats var på den skar .
Då oljebehållaren var full i vatten...

rev ner den totalt , riktade veven,bytte fettet, honade loppen och smackade dit nya kolvar.

körde 5 mil ca. då rök kolvringen på ena kolven, hakade fast i nån av portarna och slet av toppen på kolven. detta mest troligt pga min chansning av att bara slipa till nicasilsläppet som blev.

Nu till min fundering......

När jag rev denna gång så ser jag på kolven som klarat sig (och som inte har något nicasilsläpp alls)
att det är rätt mycket "blowby" på kolven.

är det nytt lopp som gäller på den också eller?
har inte hört att en ny kolv får blowby om inte loppet är dåligt.

kompet när man hade kört den ordentligt varm var 8.6 i det loppet. och 7.9 i den med nicasilsläpp.

Sen är ekonomin så här mitt i sesongen och husägare osv inte speciellt bra.
därav min fråga ifall man klara att byta bara ena loppet och i med en ny kolv.
Men 8.6 i komp varm, är det inte lite lågt?

lågt inlägg vart det :)
hoppas på informativa svar! inte nå: "byt ut allt" eller "lämna in" ;)