Enduro-494 ( 1998 ) Vill inte starta... ?

Allt som G-Type chassiet. (1997-2000)
Bulan93
LynxTalk Member
Skoter: Enduro 494 -98

Re: Enduro-494 ( 1998 ) Vill inte starta... ?

Inlägg av Bulan93 »

Har rengjort förgasarna och satte dit dom, satta luftskruva till orginal och prova starta den. Första draget gick han igång på, så for ut å brände ur han en sväng. Körde hem han och parkera, sen vart ja lite körkåt igen nu så skulle fara å dra en repa till. Nu vill han inte starta igen. Man bli ju sinnessjuk å håll på vä den här skotern, nån som kan ha nån annan aning om vad det kan vara? =)
Bulan93
LynxTalk Member
Skoter: Enduro 494 -98

Re: Enduro-494 ( 1998 ) Vill inte starta... ?

Inlägg av Bulan93 »

Tog lös och rengjorde rave ventilerna, det var endel sot på dessa. Om det är sotavlagringar på denna så den inte kan stänga ordentligt kan det då medföra till att skotern blir svårstartad? För provade starta den sen och den startade direkt, dock så har jag inte provkört den något efter det.

Började ta lös svänghjulen, när ja tog bort magnapullen fick jag se att det ligger massa järnspån runt omkring svänghjulet, vad beror det på?

Ska ta å tillverka en avdragare nu så jag får lös svänghjulet =)
Användarens profilbild
jerker67
LynxTalk Member
Skoter: Lynx racing 440 -99. motor-enligt botten del 453..

Re: Enduro 494 (1998) Startar inte, får bränsle och har gnista

Inlägg av jerker67 »

Bulan93 skrev:Nei, den hosta till lite grann, om jag inte inbillade mig :p Men det kan ju bero på att det är extremt svårt att få in startgasen. Jag sprutade bara in i tändstifts håle, möjligt att allt han avdunsta.

Soppa får den iaf, ska väll gå ner i garage nu å göra ett ryck :)
ta bort luftfiltret och burken så går det lätt att få i gasen..
Skriv svar