Dom där var lite trickiga och kostade en svordom eller 2
om man var tvungen att göra det ute i snöstorm
-Lossa skruven i genomföringen till insugningsdämparen samt motorventilationsslangen
-Lossa ATS/lufttempsensorn
-Lossa haken som håller insugningsdämparen (fram mot fronten på insidan i kröken innan det blir en burk längst fram)
-Lyft bort hela insugningsdämparen
-Byt rem (samma sätt som för maskinerna med riktiga 2 T skotermotorer

dvs vrid rörliga skivan på sekundären medurs, dra upp remmen , kräng av och häng dit en ny )
Återmontera baklänges, GLÖM INTE att koppla in lufttempgivaren igen så du slipper spöken.
Kommer jag ihåg rätt så var det Ski Doo manualer i dessa, även på 1300:an så på
BRP Users Club borde du kunna regga dig
och hitta svenska manualer för Skandic och Expedition maskinerna.
Dessa 4 taktare var också rätt hårda på primärvariatorns slitdelar,
kan vara värt att kolla om maskinen börjat ha gått 3-500 mil