Tjena!
Tänkte justera rembredden på min teamvariator här i helgen, och skruven gick av en andra gång! Vet inte vad de är gjord av, trolldeg kanske??
Hittade en skruv då tidigare hemma som passade. Men vet inte gängen på skruven?
Är de månne UNC 1/4? Ser ut som grovgänga iallafall och då är de ju en UNC. Gängorna såg inte heller så friska ut... Menmen.. Får prova. Såg att de fanns att köpa på snoperformance.se men känns så onödigt att beställa en liten skruv för 20spänn och vänta 3-4dagar på den..
/Max
Storlek på remjusterarskruv Team tss04 variator
- 2stroke
- Crew Member
- Skoter: LYNX R&D Prototype.
- Kontakt:
Har du kollat med Norrskensmotor och Däcklagret här i stan ?
( Även Polaris använder ju sig utav denna variator )
....Men om gängorna börjar bli dåliga så är det ju lika att du sätter HeliCoil gäng
och monterar en 12.9 M8 skruv.
( Även Polaris använder ju sig utav denna variator )
....Men om gängorna börjar bli dåliga så är det ju lika att du sätter HeliCoil gäng
och monterar en 12.9 M8 skruv.
// 2stroke
* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *
Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se
* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *
Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se
Re: Storlek på remjusterarskruv Team tss04 variator
Nope har inte gjort de, ska ringa och höra med dem.
Känns som att m8 blir så jäkla stort?
Känns som att m8 blir så jäkla stort?
Sprängskissen visar m6 x 30 visar sprängskissen?? Har inte de flesta M-låsmuttrar blå plast i sig? Och unc/unf har vit plast? För muttern jag hade var då vit plast i
- Meanis
- LynxTalk Member
- Skoter: RMK "Scandibeast" -15
Det är tumsgängor, mins dock inte vilka, köpte en gängstång som jag gjorde öppningsverktyg av, kostade nån tiolapp för 1 meter galvad gängstång. Sen kapade jag till en liten bit och slipade kanske 3-4 mm av ena änden platt på båda sidor så man kan använda en liten miniskiftnyckel och skruva på den.
Väldigt billigt och jag kan ju göra fast 10 till om den där går sönder.
Väldigt billigt och jag kan ju göra fast 10 till om den där går sönder.

Jo precis. Tror de är UNC 1/4!
Men snackade med en kompis, han hade helicoil och tumskruvar. Ska åka och gänga om skiten till m6!
För gängen såg så dålig ut nu. Så ska jag se om han har helicoil till rembrytarverktyget för använde fel verktyg första gången jag skulle bryta skivorna 
Men snackade med en kompis, han hade helicoil och tumskruvar. Ska åka och gänga om skiten till m6!

Storlek på remjusterarskruv Team tss04 variator
Nu rensade jag bara gängen med en gängtapp, de var bara skit där
var 1/4 UNC dit! Och till rembrytarverktyget borrade jag upp och gängade m8 och svarvade till en skriv som jag kan gänga dit 
Stog ju till och med på bilden som snoperformance.se hade

Stog ju till och med på bilden som snoperformance.se hade