Lynx 2013 , Vad tror ni... ?
- RannerKing
- Crew Member
- Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98
Lynx 2013 , Vad tror ni... ?
Snar kommer i alla fall prototyperna börja visas....
Vad tror ni kommer hända och vad hoppas ni på ?
Personligen så både tror och hoppas jag på att Lynx tar upp lappmoppe-modellerna igen. Antingen får dom ta Tundran eller utveckla något eget, hur det än blir skulle Lynx sälja bättre av denna typ av skoter än vad Ski-Doo gör. Lynx har gjort sitt namn på denna typ av skoter och säljer på grund av den bra av allt som dom kallar arbetsskoter. Någon ändring måste ske i alla fall!
Återigen tycker jag personligen att dom kan ta upp Ranger Mountain igen och göra Boondockern till en lite värre lössnömaskin än vad den är och presenteras som.
Skulle inte skada försäljningen om dom monterade en 154" matta med 51mm kammar från fabrik.
Annars får jag fan bygga en själv nästa år.
Sportskotrarna tror jag kommer lämnas tämligen oförändrade. Dessa säljer bra och behöver inte uppdateras efter Ski-Doos flopp med R-motionboggien. Dessa kommer ändras efter att Ski-doo får ett nytt chassie igen.
Vad tror ni kommer hända och vad hoppas ni på ?
Personligen så både tror och hoppas jag på att Lynx tar upp lappmoppe-modellerna igen. Antingen får dom ta Tundran eller utveckla något eget, hur det än blir skulle Lynx sälja bättre av denna typ av skoter än vad Ski-Doo gör. Lynx har gjort sitt namn på denna typ av skoter och säljer på grund av den bra av allt som dom kallar arbetsskoter. Någon ändring måste ske i alla fall!
Återigen tycker jag personligen att dom kan ta upp Ranger Mountain igen och göra Boondockern till en lite värre lössnömaskin än vad den är och presenteras som.
Skulle inte skada försäljningen om dom monterade en 154" matta med 51mm kammar från fabrik.
Annars får jag fan bygga en själv nästa år.
Sportskotrarna tror jag kommer lämnas tämligen oförändrade. Dessa säljer bra och behöver inte uppdateras efter Ski-Doos flopp med R-motionboggien. Dessa kommer ändras efter att Ski-doo får ett nytt chassie igen.
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.
// Mattias

Re: Lynx 2013. Vad tror ni...?
Jo nog skulle det behövas en rejäl lössnö skoter,
det är anledningen till att jag inte åker Lynx den här säsongen.
Tyvärr tyckte jag inte att Boondockern riktigt höll måttet så det fick bli en Polaris istället
det är anledningen till att jag inte åker Lynx den här säsongen.
Tyvärr tyckte jag inte att Boondockern riktigt höll måttet så det fick bli en Polaris istället

- Stoft
- Crew Member
- Skoter: Boondocker 3900 850 -18
- Kontakt:
Re: Lynx 2013. Vad tror ni...?
Tror tyvärr inte att det kommer släppas någon jätte nyhet som 2013 års modell.
Dock hade en 49 Ranger Extreme med en längre matta och bra kamhöjd +44mm
inte kännts helt fel.
Inte heller en lössnöare med lång matta, höga kammar. låg attackvinkel och smalt mellan skidorna vore fel.
Har från olika håll hört lite rykten om att det kanske är något sådant på väg.
Håller tummarna!
Annars så som RK skriver sportskotrarna blir nog lika som i år men andra dekaler och kanske några mindre förändringar.
Det känns som att Lynx har lyckats bättre än Ski-Doo med detta chassie
Dock hade en 49 Ranger Extreme med en längre matta och bra kamhöjd +44mm
inte kännts helt fel.
Inte heller en lössnöare med lång matta, höga kammar. låg attackvinkel och smalt mellan skidorna vore fel.
Har från olika håll hört lite rykten om att det kanske är något sådant på väg.
Håller tummarna!
Annars så som RK skriver sportskotrarna blir nog lika som i år men andra dekaler och kanske några mindre förändringar.
Det känns som att Lynx har lyckats bättre än Ski-Doo med detta chassie

-
- LynxTalk Member
- Skoter: Boondocker -11 byts in mot Boondocker 3700 -13
Re: Lynx 2013 , Vad tror ni... ?
Men nåt måste ju börja läka ut snart, det enda negativa med att köra Lynx är att det läks alldeles för lite från återförsäljarna
, och ryktesspridningen är obefintlig. Ska nog byta hur som helst men vill ju för f-n ha nåt att se fram mot 
Vilket datum släpper Lynx sina nyheter?

Vilket datum släpper Lynx sina nyheter?
- Stoft
- Crew Member
- Skoter: Boondocker 3900 850 -18
- Kontakt:
14 Mars har jag för mig de släpptes förra året så runt den tidpunkten lär det vara.
En Boondocker som är 155" hörde jag det ryktades om senast
Den som lever får se!
En Boondocker som är 155" hörde jag det ryktades om senast

-
- LynxTalk Member
Nåt jävelskap kommer iallafall,Stoft skrev:14 Mars har jag för mig de släpptes förra året så runt den tidpunkten lär det vara.
En Boondocker som är 155" hörde jag det ryktades om senastDen som lever får se!
Hörde att det kommer att komma något riktigt spännande av en Lynx mekaniker,
men mer ville/kunde/fick han inte säga..
Hoppas det blir som du säger en 155"

-
- LynxTalk Member
fick höra av handlaren idag att det kommer en lössnö boondocker med ny boogie pps ds (deep snow) 63mm kammar.. låter lite intressant. :-)
- RannerKing
- Crew Member
Fler handlare har också mumlat om detta... Hoppas det är sant! 

Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.
// Mattias

-
- LynxTalk Member
jo det ÄR sant fick det bekräftat idag.RannerKing skrev:Fler handlare har också mumlat om detta
... Hoppas det är sant!
PPS DS ska visst vara mycket bättre i lössnön än original PPS. nu vet jag fan inte vad jag ska handla.
- RannerKing
- Crew Member
Mycket sämre kan dom iof omöjligt bli...
Jag som planerade att investera i en 12:as boondocker nästa säsong. Måste man vänta ytterligare ett år!?
Jag som planerade att investera i en 12:as boondocker nästa säsong. Måste man vänta ytterligare ett år!?
// Mattias