Rave-800 SP ( 2002 ) Problem... ?
Rave-800 SP ( 2002 ) Problem... ?
är de inte de ena så är de, de andra.
aja hur som helst tog ut skotern idag körde lite lätt,på vändplan inga gasningar alls!
då skotern fortfarande var kall.
skulle backa väntade tills den hade gått ner på vanlig tomgångs varv tryckte sen sen på RER-knappen hörde ett slag ljud skotern stanna.
testade att dra igång den men snöret span bara tänkte magnapullen gick sönder som den också gjorde.
sen kände jag på primär variatorn kunde röra yttre skivan fram och tillbaka de är vel inte vanligt!?.
kan skotern bara stanna för att magnapullen går sönder?
(Lynx rave 800sp 2002)
tacksamt för svar!!
aja hur som helst tog ut skotern idag körde lite lätt,på vändplan inga gasningar alls!
då skotern fortfarande var kall.
skulle backa väntade tills den hade gått ner på vanlig tomgångs varv tryckte sen sen på RER-knappen hörde ett slag ljud skotern stanna.
testade att dra igång den men snöret span bara tänkte magnapullen gick sönder som den också gjorde.
sen kände jag på primär variatorn kunde röra yttre skivan fram och tillbaka de är vel inte vanligt!?.
kan skotern bara stanna för att magnapullen går sönder?
(Lynx rave 800sp 2002)
tacksamt för svar!!
Senast redigerad av jimmy800 den 12 mars 2012, 23:07, redigerad totalt 1 gånger.
Re: problem!!
Update...
plockade isär primäri variatorn nu ikväll och såg att de va relativt grova spår efter glid klackarna/puckarna.
Kan de vara,de som va problemet att jag kunde röra premiär variatorn fram och tillbaka alltså de yttre delen.
när den satt monterad på skotern?.
eller är det bussningen som har gett upp?
plockade isär primäri variatorn nu ikväll och såg att de va relativt grova spår efter glid klackarna/puckarna.
Kan de vara,de som va problemet att jag kunde röra premiär variatorn fram och tillbaka alltså de yttre delen.
när den satt monterad på skotern?.
eller är det bussningen som har gett upp?

- 2stroke
- Crew Member
- Skoter: LYNX R&D Prototype.
- Kontakt:
Re: Rave-800 SP ( 2002 ) Problem... ?
Fota några bilder av bra kvalité på det du funderar över och lägg in bilderna här i tråden så kan säkert någon hjälpa dig bättre !
// 2stroke
* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *
Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se
* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *
Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se
- RannerKing
- Crew Member
- Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98
Låter som att bulten har lossnat om du kan dra skivan fram och tillbaka.
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.
// Mattias

får se om jag kan ta några foton då den riktiga kameran är ute på vift i världen.
Bulten satt så pass att jag måsta använda fotkraft för att få bort den,
det sitter ju en bussning i varitorn som axeln går imot det är vel nån typ av slit ring/bussning.de kan inte ha varit den som har orsakat felet?
Bulten satt så pass att jag måsta använda fotkraft för att få bort den,
det sitter ju en bussning i varitorn som axeln går imot det är vel nån typ av slit ring/bussning.de kan inte ha varit den som har orsakat felet?
- RannerKing
- Crew Member
Ja, du menars att du kan snurra skivan lite. Inte in och ut efter axeln som jag tänkte...
Då är det nog glidklackarna som är slut. Köp 6st nya klackar och 6st O-ringar.
Med fördel kan du köpa en repsats till variatorerna.
Då är det nog glidklackarna som är slut. Köp 6st nya klackar och 6st O-ringar.
Med fördel kan du köpa en repsats till variatorerna.
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.
// Mattias

nja du tänkte rätt från början.jag kunde föra skivan fram och tillbaka efter axeln mot cyllarna om du förstår bättre nu.glid klackarna bytte jag förra vintern.har idag bytt rullarna i armarna och bussningen som axeln går igenom
.dock inte testat variatorn än på skotern,då fjäder kåpan elr vad man ska kalla den gick sönder idag när jag försökte pressa ut bussningen ur den 

- RannerKing
- Crew Member
OK!
Låter nysko! Det ska ju inte vara möjligt om det inte är bulten som är lös...

// Mattias

ja de är helskumt!.öppnade ju den igår inget var trasigt,bytte delar idag.rullarna till armarna,bussnig,och glid klackarna hade en fin form för dom byttes förra vintern.ska testa smacka på varitorn å se om de fortfarande åter står 

- RannerKing
- Crew Member
Rengör bulten och hålet i vevaxeln med Bräkleen och någon borste så gott det går, innan du monterar den.
// Mattias