Skotern har nu stått i Finland i ganska exakt 2 månader isärplockad i väntan på svar från Lynx att dom skickar delar.
Och det är då bekräftat det dom trodde, att det har kommit luft från tätningen och haveri på vev och cylinder b.l.a.
Vidare sa dom att 2010 600 E-tec har haft störst problem.
Det har kommit en uppdatering så jag får dom senaste tätningarna också vidare.
BRP har tydligen semester före vattenskoter och båtsäsongen startar om jag förstod det rätt och därför tar det tid, det är 99% säkert att BRP står för kostnaderna men vore kul om det var 100% säkert, att den står där över sommaren gör ingenting då jag behöver platsen till....
Har startat ett nytt projekt på en efterlängtad skoter som jag införskaffade i maj
Äntligen så äger man en SRX 440!
Blir att byta chassie så det blir bladfjädring igen. Delar från usa är på väg och några har kommit, och renoverade upp en EX 440 så har över delar därifrån som passar.
Var mycket nöjd med RE'n förutom i lössnön, så det blir en REX igen.
En ny Lynx X-trim 600 SC -12 är bokad i Finland.
Får hämta den i December när dom tar in skotrarna igen från sommarförvaringen.
Är inga märkvärdiga skillnader mot -13 vad jag vet så är nog mer prisvärt att köpa en 12'as leftover.
Boondocker 600'an tror jag inte på med 59mm kammar och 600cc och tyvärr snikdämpare.
alidhojd skrev: ...Är det inte snikdämpare på SC modellen också ?
Ja, det har den men bättre dämpare än Boondocker 600 är det.
Sen har den ju lägre kammar och bred framvagn så den är ju mer anpassad för ledkörning.
Vill man köra i större delen lössnö och inte köpa en Boondocker 800:a
så hade jag köpt en Boondocker 600 och sålt originalmattan och monterat en 51mm.
Då förlorar man inga pengar på mattbytet och man får låg drevning samt smal framvagn på köpet.
Men som sagt fungerar X-trim SC 600:an fint om man till större delen gillar att köra led.
Trevligt att superpalten håller sig till Lynx i alla fall!
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.
Kör absolut mer där man klarar sig med en sportskoter än där man måste ha en mountain maskin.
Sen bor man vid kusten där snöläget inte är samma som uppåt fjällvärlden.
Fick hämta Xtrimen tidigare i veckan men märkte att den var transportskadad, repig huv och sidokåporna var naggade, och elstarten slog inte ut mot startkransen varje gång. Dom hade en likadan som var i kartong ännu så skulle få den. Bra service att bara byta maskin istället för att fixa upp den som var skadad.