Brukar köra på ca 5wirtan skrev: Men hur mycket toe out ska man ha? läste 5-7mm stämmer det?
RE-??? ( 2010 ) Klen S-modul... ?
Re: Klen S-modul... ?
Re: RE-??? ( 2010 ) Klen S-modul... ?
BRP's egen förstärkning har P/N # 505 072 584superpalten skrev:Kan du skriva partnummer på det du köpt. Allt för att montera det.DrDryyls skrev:Jag köpte BRP förstärkningen, den där bockade plåten för 250kr. Är den inte tillräcklig för att styva upp fronten? Värt att nämna är att min är inte krökt, utan jag köpte förstärkningen i förebyggande syfte.
Bör väl fungera lika bra som Grip N Rips bakre förstärkning? Man slipper fraktkostnad om man handlar från ÅF.
Den fyller samma funktion som Grip n Rip's bakre förstärkning men styvar inte direkt upp
fronten på samma sätt som ett komplett set som i de flesta fall räddar S-modulen.
Orginal RS förstärknig P/N # 505 072 584

om man har en rave re 800 2013 och kör mycket på puckelpist leder.
behöver man förstärkningen eller sitter den på skotern redan?
behöver man förstärkningen eller sitter den på skotern redan?
Är väl bara RS som har ett antal olika strategiska förstärkningar i chassiet standard vad jag vet
12an sitter det på
tinnade av skotern i garaget förstärkningen sitter även på 13on modellen
Kanon, då gör man lite rätt på fabriken.
En stor ökning av framförallt olika typer av framvagnskador de senaste åren ligger bakom att t ex den sk "BRP-Försäkringen" stigit med minst 50% sedan förra säsongen, de allra flesta maskiner med 800 cc har fått betydligt större höjningar.
Skador driver dessutom verkstadskostnaden i taket då konkurrensen på den sidan är svag då ett försäkringsbolag betalar........ att byta s-modul tar säkert 4 verkstadstimmar och lägg till ett par m-moduler och lite plast är det säkert 10-12 h bara i arbete+reservdelspriset över disk i Sverige.
En stor ökning av framförallt olika typer av framvagnskador de senaste åren ligger bakom att t ex den sk "BRP-Försäkringen" stigit med minst 50% sedan förra säsongen, de allra flesta maskiner med 800 cc har fått betydligt större höjningar.
Skador driver dessutom verkstadskostnaden i taket då konkurrensen på den sidan är svag då ett försäkringsbolag betalar........ att byta s-modul tar säkert 4 verkstadstimmar och lägg till ett par m-moduler och lite plast är det säkert 10-12 h bara i arbete+reservdelspriset över disk i Sverige.
- Meanis
- LynxTalk Member
- Skoter: RMK "Scandibeast" -15
Får man dit den där förstärkningen när motorn är där, tänkte att det blir tajt att pilla dit muttrarna?
Inga större problem, bra lyse , en liten portion tålamod och en lång ringnyckel (förlängd på lämpligt sätt) med en fettklick som håller bulten så funkar det från magsidan.
Tar ca en timme, övre förstärkningarna från GnR är lite tightare utan att riva något men går om man har en lämplig vinkelborr, 1 h för dessa också.
Med 1 h menar jag effektiv tid exklusive att fundera hur man gör
Tar ca en timme, övre förstärkningarna från GnR är lite tightare utan att riva något men går om man har en lämplig vinkelborr, 1 h för dessa också.
Med 1 h menar jag effektiv tid exklusive att fundera hur man gör