RC-440 ( 2007 ) Varför skar min motor... ?

Allt om R-Evo chassiet. (2005-2009)
ee01mlm
LynxTalk Member
Skoter: Lynx Rc 440/800 07

Re: RC-440 ( 2007 ) Varför skar min motor... ?

Inlägg av ee01mlm »

Japp är lur på det, fick höra att den också skurit för dem och att de stoppat i en ny kolv jag frågade även om det blev några skador i cyllen då men fick ett svävande svar.
Jag tror att de skador som finns på nicasilen inte blev av min nypning utan att det blivit av tidigare ägare, eftersom jag körde så lugnt. Blir till att montera ihop den med nya kolvar samt ny cylle och sen spruta startgas över hela motorn väldigt grundligt för att se om den tar tjuvluft nånstans både på tomgång och högre varv. Misstänker att veven kanske slagit sig så att packboxarna inte tätar på högre varvtal men men felsökning återstår. Montering blir till veckan då ny cylle kommer.
Penken
LynxTalk Member
Skoter: Lynx 440/600

Re: RC-440 ( 2007 ) Varför skar min motor... ?

Inlägg av Penken »

kanske bättre att trycktesta motorn?

plugga insugsgummin plugga ypipa med en plugg med nipple. använd pump. pumpa till 5psi inge mer.

låt stå ett tag. enligt brp ska den hålla 5psi i 3min om det sjunker ska man använda vatten med diskmedel hitta läckan.

min höll inte trycket för 5ören. ypipan var spräckt. svetsade den provade igen. då höll den snortätt.
30 min utan att trycket sjönk det minsta.
bättre att trycktesta. då kan du trycka cylindrarna var för sig. du kan även trycktesta inre vevaxeltätningarna.
Skriv svar