Kan ju säga att jag monterade mitt kit på insidan exakt lika som ditt,
tog en kniv å karva ur en kil/grop i underkant på plasten i gastummen för kabeln
och fila till lite plats för elementet sen epoxy så satt det som gjutet sen
Ja, limmet jag köpt sög. Skulle gått på tvåkomponents epoxy trots att det kräver +15 för att torka. Får bli nästa gång jag mekar. Kommer nog få plats med värmaren. Får se hur länge den håller.
Baum skrev:ta med dig skotern te mitt garage, varmt å sköönt, då kan du få en klick epoxy oxå.
Annars kan jag bara dra upp den till farsans garage. Bara det att han vill ha bilarna där inne...förstår inte varför...
Ska lägga upp bilder på det nybyggda skotergaraget till helgen. Ska ner och bygga klart (läs förstärka) och pyssla om lodjuret lite. Kan ju komma förbi och säga hej och låna lite epoxy ändå. Är ju trevligt att snacka. För du jobbar väl inte till helgen (jobbade ju förra)?
Baum skrev:ta med dig skotern te mitt garage, varmt å sköönt, då kan du få en klick epoxy oxå.
Annars kan jag bara dra upp den till farsans garage. Bara det att han vill ha bilarna där inne...förstår inte varför...
Ska lägga upp bilder på det nybyggda skotergaraget till helgen. Ska ner och bygga klart (läs förstärka) och pyssla om lodjuret lite. Kan ju komma förbi och säga hej och låna lite epoxy ändå. Är ju trevligt att snacka. För du jobbar väl inte till helgen (jobbade ju förra)?
Ledig! men ska på rockabilly på lör. Men kom på dagen vet ja! kan vi ta en tur å titta till min bäbis!
Har inte hänt så mycket under jul. Har fixat lite med styret och försökt känna efter hur hög styrhöjare jag behöver. Sist körde jag som en ostkrok. Den jag har i dagsläget är 2.4 tum (fatbar) och har kommit fram till att jag vill ha totalt 4,7-5,9 tum. Är väldigt svårt att känna. Hur hög styrhöjare har ni på era enduromaskiner och hur långa är ni? Jag är 180cm och har långa ben...
Är ju ganska ny på det här med skoter. Vill man köra med raka ben eller böjda ben, raka armar eller böjda armar?
Funderar på att beställa en 5" höjare. Verkar vettigt. Vad tror ni?
Det kommer troligtvis innebära att jag behöver en gaswire-förlängare. Har kikat och de verkar kosta runt en trehundring. Ska dock prova att leda om min wire lite först. Verkar som att jag redan har en förlängare på gaswiren. Antar att det går att förlänga i evighet. Något som har ett bättre tips?
Har löst problemet med tumvärmaren också, bilder på det kommer nästa gång jag ska köra.
Köpte även en julklapp åt mig själv, ett par Klim Adrenaline gtx dosor. Mycket stabil och härlig sko med perfekt passform för mig.
Lifeabuser skrev:Har fixat lite med styret och försökt känna efter hur hög styrhöjare jag behöver.
Sist körde jag som en ostkrok.
Den jag har i dagsläget är 2.4 tum och har kommit fram till att jag vill ha totalt 4,7-5,9 tum.
Är väldigt svårt att känna.
Hur hög styrhöjare har ni på era enduromaskiner och hur långa är ni?
Jag är 180cm och har långa ben...
Är ju ganska ny på det här med skoter.
Vill man köra med raka ben eller böjda ben, raka armar eller böjda armar?
Flytta fram styrstången !
// 2stroke
* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *
Lifeabuser skrev:Har fixat lite med styret och försökt känna efter hur hög styrhöjare jag behöver.
Sist körde jag som en ostkrok.
Den jag har i dagsläget är 2.4 tum och har kommit fram till att jag vill ha totalt 4,7-5,9 tum.
Är väldigt svårt att känna.
Hur hög styrhöjare har ni på era enduromaskiner och hur långa är ni?
Jag är 180cm och har långa ben...
Är ju ganska ny på det här med skoter.
Vill man köra med raka ben eller böjda ben, raka armar eller böjda armar?
Flytta fram styrstången !
Utveckla. Nu är styret ganska rakt upp, nästan ingen vinkel och jag kan inte stå rak och greppa styret.
På EVO modellen kan man sätta in en 25 mm kloss vid det övre styrstångsfästet och därigenom få en brantare vinkel på styrstången vilket ger en framflyttad styrstång.
Detta i sin tur ger även en viss höjning utav styret samt en trevligare körställning.
Man kan antingen fixa denna kloss själv eller också finns den som LYNX Original tillbehör.
// 2stroke
* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *