fixa meshtyg på filtret på lysbulan och borra hål i baksidan av luftburken och sätt mesh där med om de inte redan är gjort. minimerar risken för bludder i djupsnö.
håll koll på avgastempen när du är ute och kör, får inte stiga över 560 grader celsius.
och sålänge du inte ska tävla med den så använd inte holeshotknappen, den tar kol på reedventilerna.
och för att vara på säkra sidan så köp en kompprovare så du kan hålla koll på kompen med jämna mellanrum.
glöm inte å se till att de finns olja i den lilla behållaren som du ser ovanför ljuddämparen. använd samma olja i den som du blandar i soppan. glöm heller inte å blanda 3% i soppan också;)
Min modifierade Lynx 330 -76a
Byggde om den för att jag var trött på att köra fast hela tiden. så nu går den betydligt bättre i snö. chassit är kapad framför bandtunneln och en ny framvagn och buk vart tillverkad. boggin höjdes ca 15cm.Ett par lappskidor vart det också.
Framtidsplaner är att byta mattan och kanske sätta i en Rotax 503a. Inget fartvidunder nu om man säger så.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Coolt bygge, ser rätt diskret ut på nåt vis. Man skulle kunna föreställa sig att d nån form av prototyp.
Mera bilder! gärna byggbilder också.
Lynx 330 skrev:Min modifierade Lynx 330 -76a
Byggde om den för att jag var trött på att köra fast hela tiden. så nu går den betydligt bättre i snö. chassit är kapad framför bandtunneln och en ny framvagn och buk vart tillverkad. boggin höjdes ca 15cm.Ett par lappskidor vart det också.
Framtidsplaner är att byta mattan och kanske sätta i en Rotax 503a. Inget fartvidunder nu om man säger så.
jo det var tanken att behålla orginal utseendet lite. Jag hade lite den tanken om en prototyp från 70-talet. Tyvärr har jag dåligt med byggbilder på den.det var ca 6 år sedan jag byggde framvagnen sen vart den stående till ifjol då jag höjde boggin och byggde klart allt. Men allt framför bandtunneln är nytt.Ska lägga in bilder på det jag bygger om i framtiden. Får se vad det blir för ombyggnationet. Skulle haft tag på en bättre matta nu bara så man kan lägga 6 millimeters högkamsmattan på hyllan
Lynx Rave RE 800R E-tec,
12km hittills, och ser inte ut å bli mkt mer...
Bytt hantagsskydd (röda),
BRP's nya styrhöjare 13-20cm
(tyvärr har dom kortat slangen, så en ny måste inhandlas till det icket humana priset av 800 riksdaler),
en LinQ-väska.
Edit: HA! Förra helgen komme 70cm. Så nu har man fått ihop 29 mil. Riktigt härligt och en riktigt trevlig skoter, mkt att köra med, trevliga variatorer, ser inte ut att ha nött rem.
Senast redigerad av JackLynx den 18 januari 2014, 01:40, redigerad totalt 1 gånger.