Det borde vara samma kylsystem i din som dina kompisars maskiner
Möjligt fel på din kan vara: 1) termostatfel. 2) På axeln slirande pumphjul i
vattenpumpen
Jag har en 600 som går varm ofta. Köpte den i februari och kört ca 80mil. Har fyra isrivare på den med det hjälper inte. Den går varm, luktar riktigt varm också så tempgivaren stämmer nog. Jag köpte den för att dra kälke och köra sakta uppför fjäll. Har det kommit någon lösning? Ska man reklamera skotern?
någon som testat montera in en extra cirk pump på något lämpligt ställe? mercedes hade den lösningen på 90 talet, och dom fick då jämnare temp samt bättre värme i kupen så borde ju gå att montera dit en sån på slangen från motor ut till kylare (vet inte alls hur det ser ut men liknande iaf) för att få jämnare cirkulation
Termostat bytt ingen skillnad, ingen slirande drev i vattenpump....Blev lite bättre med annan slutburk.Jag tror att det blir bättre luftrörelse under huven.
Mycket intressant tråd! Hade tänkt köpa en 800 i år men hade hört om dessa problem. Hoppas det löser sig snart. Annars blir det en tråk 600 varför går 600an så mycket kallare? Finns det slutburkar med lika tyst eller gärna tystare ljud än org i kolfiber? Slutburken värmer mycket under huven!
Årets 800 commander har kylaren framlyttad.
Kylare och fläkt har samma r-delsnummer.Gallret på
huven kan vara ändrat,skall bli intressant att se om kylarkapaciteten
räcker.Det går kanske att bygga om äldre maskiner utanför garantin
genom att byta (skarva) kylarslangar,köpa kylarfästkonsol för front
förlänga el-kablar
Jag har samma problem med 600:an, så jag vet inte om det är bättre att köpa den istället för 800 för att slippa varmgång. I våras var vi 8st skotrar som skulle upp på fjället. Fanns en skoter med extra kylare och fläkt. Det var min, och jag fick plocka av huven och hade ändå problem med varmgång. Ingen annan maskin hade samma problem. Grymt frusterande...