2015 Boondocker / stötdämpare
- Stram vaier
- LynxTalk Member
Re: 2015 Boondocker / stötdämpare
Min knakk i løypa.
Men når den står feil vei så blir den i spenn og da knekker den med en gang
Men når den står feil vei så blir den i spenn og da knekker den med en gang
-
- LynxTalk Member
- Skoter: Lynx Finlandia
Jag blir genuint ledsen när jag läser detta.Stoft skrev:Knäckte min idag.. Felmonterat på mina två kompisars också
Lynx-fabriken läcker information åt alla möjliga och omöjliga håll och jag hörde talas om detta problem veckan före jul.
Ungefär då jag postade första inlägget i denna tråd.
Vilket betyder att någon på Lynx-fabriken kände till detta problem veckan före jul.
Ändå har man MISSLYCKATS med att informera alla ägare tre veckor senare...???
Vad fan håller man på med...???
- Stoft
- Crew Member
- Skoter: Boondocker 3900 850 -18
- Kontakt:
Samma visa förra året med nitarna som satt åt fel håll.
Jag visste det tidigare än min handlare via LynxTalk!
Tror inte min handlare har vetat om detta heller.
Tycker dock att det är roligt att vi ligger steget före!
Jag visste det tidigare än min handlare via LynxTalk!

Handlarn i Vännäs sa att det kommit en bulletin och att de hade kollat alla boondockers som de sålt.
-
- LynxTalk Member
- Skoter: Lynx Finlandia
Att detta forum och andra forum är snabbare än Lynx-fabriken är ingen nyhet.Stoft skrev:Samma visa förra året med nitarna som satt åt fel håll.
Jag visste det tidigare än min handlare via LynxTalk!![]()
Men det ska inte behöva vara så.
Lynx borde vara mycket bättre på att utnyttja det faktum att de är en relativt liten fabrik.
Med dagens teknik så har deras handlare alla ägaruppgifter redan i det ögonblick skotern säljs till kunden.
Hur svårt kan det då vara att skicka ett meddelande till alla berörda kunder bara några timmar efter att man upptäckt ett fel?
Nu har det bevisligen gått mer än tre veckor sedan någon på fabriken visste att man monterat stötdämpare åt fel håll. Ändå har inte alla kunder fått veta. Ändå kör kunder sönder sina maskiner med flera veckors stillestånd som följd.
Ni som nu har knäckt dämparen vad säger handlaren? Har ni fått en ny dämpare eller står ni med en trasig dämpare på skotern?
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- LynxTalk Member
- Skoter: RE800-2013, 5900-1995 och Boondocker 3900 DS-2015
Pratade precis med verkstan hos återförsäljaren och dom sa att bakdämparen ska sitta monterad med fjädern bakåt.
- Stoft
- Crew Member
- Skoter: Boondocker 3900 850 -18
- Kontakt:
Fick tillbaka min skoter igår 1,5 dag senare med ny dämpare på garantisk0gen skrev:Ni som nu har knäckt dämparen vad säger handlaren? Har ni fått en ny dämpare eller står ni med en trasig dämpare på skotern?

Då kommer du få problem. Precis så min satt och den gick av.5900 skrev:Pratade precis med verkstan hos återförsäljaren och dom sa att bakdämparen ska sitta monterad med fjädern bakåt.

800 har KYB-dämpare så de ska vara fjäder framåt, 600 har HPG så de ska vara fjäder bakåt..
Det är fortfarande min teori, och det är därför de har rört till det för sig.
Rangern som inte omfattas av bulletinen och har samma dämpare som boondocker 600 har fjädern bakåt.
Det är fortfarande min teori, och det är därför de har rört till det för sig.
Rangern som inte omfattas av bulletinen och har samma dämpare som boondocker 600 har fjädern bakåt.
-
- LynxTalk Member
- Skoter: RE800-2013, 5900-1995 och Boondocker 3900 DS-2015
De va en jävla följetong med den här dämparen, Stram vaier här i tråden verkar ju ha knäckt den fast den var monterad med fjädern framåt.
Är det nån annan som har fått besked av sin återförsäljare hur den ska vara monterad?
Fan jag måste nog ringa igen och höra hur den ska sitta så att man får det bekräftat.
Är det nån annan som har fått besked av sin återförsäljare hur den ska vara monterad?
Fan jag måste nog ringa igen och höra hur den ska sitta så att man får det bekräftat.