LYNX - 2014

Träffar, leder, touring, gps och allmänt skotersnack.
fire02
LynxTalk Member
Skoter: 1-14 BD 37a 800:)

Re: LYNX - 2014

Inlägg av fire02 »

kotte_parva skrev:Jag har en kompis som kör med Cross skor och för honom passade inte BD-fotstegen alls,
så snäll som man är så löste jag problemet åt honom ;)
Kan ladda upp bild imorrn när den är monterad,
man borrar ur o lägger tbx 10 nitar i originalhålen.

Bild

Har du bestämt nått pris och eventuellt när dom kan börja levereras? :please:
Användarens profilbild
kotte_parva
LynxTalk Member
Skoter: Lynx Boondocker -11

Inlägg av kotte_parva »

Jag gjorde latmanslösningen o förde över säljandet till en bra kille som håller på å lanserar
egna produkter med bra kvalitét till bra pris .
(Det behövs fler aktörer i Sverige för att få ner priserna)
Plåtarna kommer säljas i sverige av ************** och deras återförsäljare,
(men skulle tro att dom erbjuds åt alla sveriges BRP handlare via dom).
Däremot vill jag komma i kontakt med folk som kör bd3900 och är intresserade iom 3700:ans fotstegsnitar skiljde i placering mellan vänster och höger sida så finns ju risken att dom skiljer mellan 3700-3900.

Så vill nån testa ett par till 3900 så är det helt gratis , först till kvarn och då ser jag helst att du redan har skotern hemma så det inte dröjer veckor innan jag vågar leverera ;)

Redigerade bort firmanamnet ifall det bryter mot nå regler men dom säljer en skida som heter STR iaf :D
Vart passar den första pusselbiten???
Användarens profilbild
2stroke
Crew Member
Crew Member
Skoter: LYNX R&D Prototype.
Kontakt:

Inlägg av 2stroke »

kotte_parva skrev:Jag gjorde latmanslösningen o förde över säljandet till en bra kille som håller på å lanserar
egna produkter med bra kvalitét till bra pris .
(Det behövs fler aktörer i Sverige för att få ner priserna)
Plåtarna kommer säljas i sverige av ************** och deras återförsäljare,
(men skulle tro att dom erbjuds åt alla sveriges BRP handlare via dom).
:tumme: Jag håller helt med om att prisnivån är på tok för hög i Sverige. :tumme:

...Däremot är jag inte så säker på att det är rätt väg att gå genom att blanda in ytterligare ett led som också skall tjäna pengar på en viss produkt,
istället för att sälja direkt till kund.
Det är mellanleden/mellanhänderna som dödar en produkt för den breda massan.
:bad:
// 2stroke

* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *

Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se
Doktorn
LynxTalk Member
Skoter: Lynx BoonDocker DS 3900 800R E-Tec -14

Inlägg av Doktorn »

Någon som hämtat ut sin 3900? Med smal framvagn?
ChristopherBrink
LynxTalk Member
Skoter: Boondocker 39a 800 -13, 14 påväg.

Inlägg av ChristopherBrink »

Handlarn ska sätta ditt den smala framvagnen på min imorgon, dom väntar på att få hem bukskydd och den extra frontbågen som är restad..

Det tråkiga med smala framvagnen är väl att man får ett par cykelpumpar till dämpare, eller får man ditt original dämparna om man fäster dom lägre ner?
Whaaaap Whaaaaap!

- Man ska tukta na som om det vore för sista gången, then it´s FUN!
fire02
LynxTalk Member
Skoter: 1-14 BD 37a 800:)

Inlägg av fire02 »

IMG_1510.jpg
IMG_1539.jpg
Då har man fått hem 3700;an å hunnit pilla lite:)
Hade lite vit dekaltejp liggandes så jag prova tejpa rutan å tyckte det blev riktigt bra:)
Däremot så var man tvungen att spänna på förspäningen i bakre boggidämparn MASSOR för att få rätt "sag" då man sätter sig på, då den kom säcka den ihop 18 cm då man satt sig på och det ska vara mellan 5-7 cm. (väger ca 85 utan utr)
Sen ska framvagnen på det smalaste, qrs Tech link är beställd samt lite ventilation ska istaleras!
Vad tror ni om att ta bort lillkåpan på vänstersidan och ersätta den med mechduk???(övre bilden)
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
simon
LynxTalk Member
Skoter: Freeride 850 154" -22

Inlägg av simon »

ChristopherBrink skrev:Handlarn ska sätta ditt den smala framvagnen på min imorgon, dom väntar på att få hem bukskydd och den extra frontbågen som är restad..

Det tråkiga med smala framvagnen är väl att man får ett par cykelpumpar till dämpare, eller får man ditt original dämparna om man fäster dom lägre ner?
Det går men du måste borra nya hål i A-armarna. Det finns ett litet hål redan där du ska borra ca 1,5cm under nuvarande bulthål. En tjock bricka behövs också på baksidan för att distansa ut så bultskallen inte ska rida på svetsen.

Jag har gjort detta på båda mina S36 kit och kört ett år med vardera så det håller.
Doktorn
LynxTalk Member
Skoter: Lynx BoonDocker DS 3900 800R E-Tec -14

Re: Sv: LYNX - 2014

Inlägg av Doktorn »

ChristopherBrink skrev:Handlarn ska sätta ditt den smala framvagnen på min imorgon, dom väntar på att få hem bukskydd och den extra frontbågen som är restad..

Är väl likadana dämpare som på summiten?

Sent from my HTC One using Tapatalk
Användarens profilbild
RannerKing
Crew Member
Crew Member
Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98

Inlägg av RannerKing »

Har kollat på kotte_parvas halkskydd till BD idag,
mycket fina och ett måste enligt mig.

Hade jag varit en köpare till Boondocker 2014 hade jag krävt dessa som garantiåtgärd om dom kommer in hos BRP.
Det ska inte vara så att man halkar runt och slår ihjäl sig på grund av fotstegen på en lössnömaskin från 2014.
Till och med 2013 års modell var bättre,
det trodde nog ingen när BRP skrev att "Fotstegen blir annorlunda än på bilden"
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.

:hello: // Mattias
pitholmarn
LynxTalk Member
Skoter: Boondocker

Inlägg av pitholmarn »

fire02 skrev:
IMG_1510.jpg
IMG_1539.jpg
Då har man fått hem 3700;an å hunnit pilla lite:)
Hade lite vit dekaltejp liggandes så jag prova tejpa rutan å tyckte det blev riktigt bra:)
Däremot så var man tvungen att spänna på förspäningen i bakre boggidämparn MASSOR för att få rätt "sag" då man sätter sig på, då den kom säcka den ihop 18 cm då man satt sig på och det ska vara mellan 5-7 cm. (väger ca 85 utan utr)
Sen ska framvagnen på det smalaste, qrs Tech link är beställd samt lite ventilation ska istaleras!
Vad tror ni om att ta bort lillkåpan på vänstersidan och ersätta den med mechduk???(övre bilden)
Hej
Jag har beställt en BD-3700 600 och på alla bilder jag sett så ligger vändjulen innan för skenorna.
På din bild tycker jag det ser ut som att de ligger på utsidan ?

Mvh
Skriv svar