Lynx 2013 , Vad tror ni... ?

Träffar, leder, touring, gps och allmänt skotersnack.
Användarens profilbild
Meanis
LynxTalk Member
Skoter: RMK "Scandibeast" -15

Re: Lynx 2013 , Vad tror ni... ?

Inlägg av Meanis »

RannerKing skrev:Är det inte Pilot DS skidor?
Nej!

Sidan uppdaterad.
http://www.brplynx.com/sv/skotrar/deep-snow-sport.html

Vill HAAAAA!
:rock: :rock:
Bild
Användarens profilbild
RannerKing
Crew Member
Crew Member
Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98

Inlägg av RannerKing »

"Blade" heter tydligt skidorna. Fina maskiner kom i år!
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.

:hello: // Mattias
dangerzone
LynxTalk Member
Skoter: Boondocker -11 byts in mot Boondocker 3700 -13

Inlägg av dangerzone »

Meanis skrev:
RannerKing skrev:Är det inte Pilot DS skidor?
Nej!

Sidan uppdaterad.
http://www.brplynx.com/sv/skotrar/deep-snow-sport.html

Vill HAAAAA!
:rock: :rock:
Bild

kööpa
Användarens profilbild
victorrr
LynxTalk Member
Skoter: Rave 600 -10

Inlägg av victorrr »

grymt! äntligen ett snyggt modellprogram!
Ett stort plus tycker jag är 44as mattan som sitter på RE´n .
Också skidorna som ser bra mycket bättre ut än ctrl.

Ska bli kul att se irl på Roadshowen :)
Train hard, win easy.
Användarens profilbild
Stoft
Crew Member
Crew Member
Skoter: Boondocker 3900 850 -18
Kontakt:

Inlägg av Stoft »

49 Ranger 600 E-Tec med 51mm kammar! :rock:
Admin

Kontakt:
info@lynxtalk.se
Användarens profilbild
RannerKing
Crew Member
Crew Member

Inlägg av RannerKing »

Den första modellen jag blir lite fundersam är på BoonDocker 3700 600 E-TEC.

Bild

Jag kan inte förstå varför man monterar smal framvagn, dåliga dämpare, 59 mm matta och PPS boggien! Om man samtidigt utvecklat en boggie som ska fungera bättre i lössnö så kan man väl ändå montera den på skotern dom gjort mest "mountain" av alla!?

Det positiva är att man antagligen fortfarande kan köpa den smala framvagnen passande Boondocker- modellerna. Främst tänker jag då på BoonDocker 3900 800R E-TEC som då snabbt blir en "mountainmaskin" men med överdimensionerade boggiedämpare.

Sen verkar dom inte riktigt veta vilken kamhöjd som ska monteras på 49 Ranger 600 E-TEC. Dom skriver både 44mm och 51mm kamhöjd, så det kanske är en ny modell med variabel kamhöjd...

GLS 3300 hade väl ändå kunnat få RS dynan när dom bygger den som 30-års minne till modellen som fick in Lynx i skotercross. Men det verkar som att dom försökt smyga in SC 600 i samma modell.

Tyvärr har inte Lynx fått ta del av Ski-doo:s Tundra modeller än. Visst kan 49 Ranger vara en fin maskin i skogen, men vad jag hört av dom som har testat båda modellerna så är Tundran bättre på allt utom att den möjligen kanske hamnar lite efter vid ledkörning. Snart måste väl Lynx göra 59 Yetin lite mindre och kolla på varför Lynx 3900 och de tidiga Ranger- modellerna är så eftertraktade på begagnatmarknaden och ligger förhållandevis högt i pris mot andra märken och med tanke på årtalet dessa tillverkades. Jag är tveksam till att 49:an och 59:an kommer få samma status i framtiden som dess föregångare har.

Men det mest tragiska måste ju vara vara att Rave 550 och Rave 600 ACE inte hade tillräckligt med motor för att köra ifrån dekalerna som dom även tvingade på maskinerna förra året.
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.

Användarens profilbild
superpalten
LynxTalk Member
Skoter: Lynx X-trim 600 SC -12

Inlägg av superpalten »

Ser ut som att RS förstärkningen för S balken är standard numera, bra! Syns på bild på RE 6/800.

Tråkigt att BD 600 har snikdämpare annars hade den vart intressant. :thumbsup:
Lynx X-trim 600 SC -12

Yamaha SRX 440 -80
Yamaha Exciter 440 -78 -81

SkiDoo SS 25 -84
Användarens profilbild
RannerKing
Crew Member
Crew Member

Inlägg av RannerKing »

superpalten skrev: Tråkigt att BD 600 har snikdämpare annars hade den vart intressant. :thumbsup:
Personligen tror jag att Lynx går åt rätt håll med denna, så mycket som mountain och framför allt friåkningen ökat de sista åren så tror jag det är bra att dom försöker ta lite mark i segmenten. En miss med denna påpekade jag här ovan. Antagligen behåller dom BoonDocker 3700 800R E-TEC som flaggskepp för den tuffare friåkningen med bra dämpare på grund av att 600:an är något för liten för boggien och mattan som sitter monterad. Jag tror att 800:an behövs där för att det ska bli en bra skoter.

Men mycket av försäljningen kommer nog bero på vad prislappen hamnar på. 600:an måste bli mindre dyr med dom dämparna den har, Lynx lite värre dämpare har ju en rätt saftig prislapp.

Användarens profilbild
superpalten
LynxTalk Member
Skoter: Lynx X-trim 600 SC -12

Inlägg av superpalten »

RannerKing skrev: Personligen tror jag att Lynx går åt rätt håll med denna, så mycket som mountain och framför allt friåkningen ökat de sista åren så tror jag det är bra att dom försöker ta lite mark i segmenten. En miss med denna påpekade jag här ovan. Antagligen behåller dom BoonDocker 3700 800R E-TEC som flaggskepp för den tuffare friåkningen med bra dämpare på grund av att 600:an är något för liten för boggien och mattan som sitter monterad. Jag tror att 800:an behövs där för att det ska bli en bra skoter.

Men mycket av försäljningen kommer nog bero på vad prislappen hamnar på. 600:an måste bli mindre dyr med dom dämparna den har, Lynx lite värre dämpare har ju en rätt saftig prislapp.
Håller med om det!

Köpte tidningen snöskoter idag, försäljningssiffran var inte så ljus för sportmaskinerna...
Lynx X-trim 600 SC -12

Yamaha SRX 440 -80
Yamaha Exciter 440 -78 -81

SkiDoo SS 25 -84
lerling
LynxTalk Member
Skoter: X-trim 600 e-tec -09

Inlägg av lerling »

Förbokade en summit 600 istället för en boondocker 600.. vågar inte ta BDn om den inte funkar lika bra som summiten i snön, sen kör jag mycket kälke och där borde kanske BDn vara bättre men har högre kammar och inte dragkrok som standard. 2-sitsdyna till BDn kostar sinnessjukt mycket jämnfört med en tundra dyna till en summit! men om nu BDn 600 funkar bra i lössnö så blir det en sån till 2014 !:)
Skriv svar