Sida 4 av 4

Re: h3nkk4 - RE-800 136" ( 2009 ) Black & White edition...

Postat: 22 december 2012, 12:47
av h3nkk4
Meanis skrev:Inte för att vara den... Men jag gillade den cleana loken innan dekalkitet mycket bättre.
Men alla tycker vi ju olika. Seriöst projekt dock. :)

Förövrigt, vart förde du primären och balanseras?
Jo , inget slarv här inte och det skulle inte vara roligt om alla hade samma smak heller.

En kamrat till brodern som gör det.

Re: h3nkk4 - RE-800 136" ( 2009 ) Black & White edition...

Postat: 22 december 2012, 19:46
av h3nkk4
Hur mäter ni om det är tillräckligt med Nikasil-beläggning?

Jo man tar en sådan som är lite trubbig och drar försiktigt längs med sidan i cylindern och om denna fastnar någonstans så är det för lite nikasil.

Bild

Re: h3nkk4 - RE-800 136" ( 2009 ) Black & White edition...

Postat: 27 december 2012, 21:20
av jimmy800
ruskigt fin vart den!! :thumbsup:

Re: h3nkk4 - RE-800 136" ( 2009 ) Black & White edition...

Postat: 29 december 2012, 19:29
av tobbeg_
Blev RUSKIGT snygg :P

Den skulle ja mer än gärna vara ägare till ;) haha!

Re: h3nkk4 - RE-800 136" ( 2009 ) Black & White edition...

Postat: 10 januari 2013, 22:27
av h3nkk4
UPDATE

Hallo :thumbsup:

Imorgon kommer vevaxeln så då blir det och plocka ihop maskin och hoppas på allt funkar som det ska.

Kommer vel något litet klipp från första uppstarten .

Re: h3nkk4 - RE-800 136" ( 2009 ) Black & White edition...

Postat: 10 januari 2013, 23:09
av MangE
:rock:
Fett najs bygge, respekt :thumbsup:

Re: h3nkk4 - RE-800 136" ( 2009 ) Black & White edition...

Postat: 19 januari 2013, 23:48
av h3nkk4
Planad topp och polerade förbränningsrum och koso vattentemp givare monterad

Bild

Dämpning under tanken så den inte skaver bort målan på tunneln

Bild

Såg ett litet missöde har i veckan att tunnnelkylaren läckte som tur gick det att svetsa.

Bild

Idag körde jag första kilometrarna med skotern.
Det började ju inte direkt bra hade varmkört den i en halvtimme och varit och kört lite i skogen.

När det var dags att fara och testa på isen så man skulle få lite kilometrar , så när man låg och pumpa mellan 6-7000 varv , 60-65°C i vattentemp och runt 500-600°C avgastemp tvärdog skotern. Startade på nytt efter en stund körde tillbaka till brodern och han testade samma sak hände då :bad:.

Körde efter det en 20-25km i skogen och då var det inga problem.
När den mittiallt började den inte gå ned i varv när man tog en lite längre repa över någon åker med mera varv så fastnade den vid 3800-3600 varv och man måste dutta på gasen för den skulle gå ned till tomgångvarv. :think:

Blir nog att göra något åt drevningen, nu när man körde på 6000-7000 varv gick den 60km/h går ju inte och köra så.

Kör ju med Diablo kit 348x44mm 23/48 drevning.

Blir vel att plocka isär maskin och kolla genom den här i kommande vecka, hoppas på det bästa att inte veven är vind på nytt och det inte behövs ny nikasil i cylindrarna.

Blev vel för oss en 20-40h skruvande förra veckan för att få igång den och nu det här , så man blir ju inte precis glad :'( .

Ingen drömstart på denna säsong heller. :cussing:

//Henrik

HJÄLP... ?

Postat: 20 januari 2013, 17:09
av 2stroke
h3nkk4 skrev:Blir väl att plocka isär maskin och kolla genom den här i kommande vecka,
hoppas på det bästa att inte veven är vind på nytt och det inte behövs ny nikasil i cylindrarna.

Blev väl för oss en 20-40h skruvande förra veckan för att få igång den och nu det här,
så man blir ju inte precis glad :'( .

Ingen drömstart på denna säsong heller,
så jag hoppas någon kan hjälpa mig här. :please:

//Henrik
Vad är det du vill ha hjälp med ?