Diskutera kring nya Lynx MY 2015

Träffar, leder, touring, gps och allmänt skotersnack.
Chris
LynxTalk Member
Inlägg: 335
Blev medlem: 9 maj 2013, 15:25
Skoter: Boondocker 3900DS, 800 , 2016

Re: Diskutera kring nya Lynx MY 2015

Inlägg av Chris »

Är det bara spindeln övre infästning som höjts och resten är lika borde det ju vara enkelt för eftermarkande att fixa till en "höjning"...
Boondocker by Chris
På Facebook
FinlandiaRacer
LynxTalk Member
Inlägg: 40
Blev medlem: 14 maj 2013, 21:53
Skoter: Lynx Finlandia

Re: Diskutera kring nya Lynx MY 2015

Inlägg av FinlandiaRacer »

Lynx RS-600 ( 2014 ) har ju gamla framvagnen kombinerad med en högre monterad övre kulled.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
FinlandiaRacer
LynxTalk Member
Inlägg: 40
Blev medlem: 14 maj 2013, 21:53
Skoter: Lynx Finlandia

Re: Diskutera kring nya Lynx MY 2015

Inlägg av FinlandiaRacer »

Angående nya framvagnen - jag tror fortfarande att det är Ski-Doo eller BRP centralt som bestämmer tilldelningen av denna. Delarna tillverkas ju sannolikt i Nordamerika och de kanske inte har kapacitet att byta framvagn på hela programmet på en gång? Eller ens vilja att göra det? Att endast förse vissa modeller med en ny konstruktion är ju mindre risk ifall något skulle gå snett. Och så länge den nya framvagnen inte finns i alla Summit och Freeride, så länge kan Lynx glömma att få den i maskiner som direkt konkurrerar med dessa.

I vilket fall som, att sätta den nya framvagnen på Summit T3 istället för Freeride strider ju mot deras egen beskrivning. En Freeride ser ju rimligtvis fler gropiga leder än en Summit T3? Dock lär det ju byggas fler Freeride totalt, så det kanske handlar om produktionskapacitet? Eller att "flaggskeppet" Summit T3 måste ha alla nyheter på en gång?
simon
LynxTalk Member
Inlägg: 479
Blev medlem: 8 maj 2012, 07:49
Skoter: Freeride 850 154" -22

Re: Diskutera kring nya Lynx MY 2015

Inlägg av simon »

På en summit eller BD 3900 ser jag ingen superstor anledning att panikbyta framvagn heller, annat än vikten möjligtvis.

Ska nog till en tämligen rutinerad förare för att skilja dom åt i ett blindtest i lössnön.
Användarens profilbild
Lynxfun
Crew Member
Crew Member
Inlägg: 923
Blev medlem: 22 februari 2011, 22:28
Skoter: Lynx Commander

Re: Diskutera kring nya Lynx MY 2015

Inlägg av Lynxfun »

FinlandiaRacer skrev:I vilket fall som, att sätta den nya framvagnen på Summit T3 istället för Freeride strider ju mot deras egen beskrivning. En Freeride ser ju rimligtvis fler gropiga leder än en Summit T3? Dock lär det ju byggas fler Freeride totalt, så det kanske handlar om produktionskapacitet? Eller att "flaggskeppet" Summit T3 måste ha alla nyheter på en gång?
Du ligger nära sanningen med största säkerhet, minsta mekaniska påverkan får de rimligtvis på Summiten, 174an lär ju ingen vettig förare bruka där det inte finns dämpande soft pow.
Användarens profilbild
2stroke
Crew Member
Crew Member
Inlägg: 2327
Blev medlem: 18 februari 2011, 14:37
Skoter: LYNX R&D Prototype.
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Diskutera kring nya Lynx MY 2015

Inlägg av 2stroke »

FinlandiaRacer skrev:Att sätta den nya framvagnen på Summit T3 istället för Freeride strider ju mot deras egen beskrivning.
En Freeride ser ju rimligtvis fler gropiga leder än en Summit T3!
:tumme: Exakt min poäng ! :tumme:
// 2stroke

* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *

Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se
lerling
LynxTalk Member
Inlägg: 30
Blev medlem: 28 februari 2011, 17:42
Skoter: X-trim 600 e-tec -09

Re: Diskutera kring nya Lynx MY 2015

Inlägg av lerling »

Kan det verkligen stämma att en BD 600 3900 är endast lika bra som en summit 600 146 i lössnö, att en summit 600 154 är mycket bättre i lössnö? sa min ÅF i kiruna som svar, Fel forum säkert..
Användarens profilbild
2stroke
Crew Member
Crew Member
Inlägg: 2327
Blev medlem: 18 februari 2011, 14:37
Skoter: LYNX R&D Prototype.
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Diskutera kring nya Lynx MY 2015

Inlägg av 2stroke »

lerling skrev:Kan det verkligen stämma att en BD-600 146" är endast lika bra som en Summit-600 146" i lössnö,
att en Summit-600 154" är mycket bättre i lössnö?
sa min ÅF i kiruna som svar.
För 2733'dje gången....
Boondocker serien ska inte jämföras mot Summit serien !!
Jämför Äpplen mot Äpplen.
// 2stroke

* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *

Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se
Användarens profilbild
2stroke
Crew Member
Crew Member
Inlägg: 2327
Blev medlem: 18 februari 2011, 14:37
Skoter: LYNX R&D Prototype.
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Diskutera kring nya Lynx MY 2015

Inlägg av 2stroke »

FinlandiaRacer skrev:Lynx RS-600 ( 2014 ) har ju gamla framvagnen kombinerad med en högre monterad övre kulled.
;) Nothing new under the sun ! ;)
Länk: http://www.lynxtalk.se/forum/viewtopic.php?f=12&t=2015
// 2stroke

* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *

Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se
Användarens profilbild
Lynxfun
Crew Member
Crew Member
Inlägg: 923
Blev medlem: 22 februari 2011, 22:28
Skoter: Lynx Commander

Re: Diskutera kring nya Lynx MY 2015

Inlägg av Lynxfun »

2stroke skrev:
FinlandiaRacer skrev:Lynx RS-600 ( 2014 ) har ju gamla framvagnen kombinerad med en högre monterad övre kulled.
;) Nothing new under the sun ! ;)
Länk: http://www.lynxtalk.se/forum/viewtopic.php?f=12&t=2015
Jag anser att det är kanon att R & D hos både Lynx och Doo lär sig av vad eftermarknaden erbjudit under några år, det blir så att säga tested and proven OEM parts om de tillverkas i kvalitativa material.

Dessutom sätter det fart på eftermarknaden där det finns några väldigt kloka hjärnor som testar och testar för att deras produkter skall leverera direkt de säljer dem vilket jag gillar då jag själv hellre betalar mer och vet att det fungerar direkt än att betala mindre med serietillverkade/prispressade OEM och vara osäker.

Jag tror att vi kommer se ännu mer intressanta eftermarknadsprylar närmaste åren från några utvecklingsinriktade små aktörer.
Lite tråkigt egentligen att draken BRP knaprar och kopierar de som inte orkar fixa pat pending mm men det är ju marknadsekonomi som råder och BRP konsoliderar för att ha greppet som ökar värdet vid försäljning och/eller börsverksamhet.

That´s the modern world we live in for sure!
Det är bra att Lynx är med på tåget med framåptinriktad aktiv R & D verksamhet ibland nära kunderna, håll bara några av de där Can Am sommar specade OEM prylarna borta från våra vintermaskiner . ;)
Skriv svar