2012 Lynx
Re: 2012 Lynx
Fick precis "fjärdehandsinformation" som kändes väldigt tveksam på telefon.
En kompis som varit hos en handlare och pratat 2012. Där handlaren påstått något i stil med:
*57mm matta
*Ny variatorsetup
*Flyttad boggie (för bättre attackvinkel i lössnön?)
Detta står det inte ett ord om på Lynx hemsida gällande 2012:orna.
Någon som kan bekräfta eller kraftfullt dementera? (Maskinerna är väl inte tillverkade ännu, så tid att ändra setuper finns kanske?)
Skulle ju förändra mina tankar om att "optimera" elvan och iaf överväga att byta årsmodell istället...
En kompis som varit hos en handlare och pratat 2012. Där handlaren påstått något i stil med:
*57mm matta
*Ny variatorsetup
*Flyttad boggie (för bättre attackvinkel i lössnön?)
Detta står det inte ett ord om på Lynx hemsida gällande 2012:orna.
Någon som kan bekräfta eller kraftfullt dementera? (Maskinerna är väl inte tillverkade ännu, så tid att ändra setuper finns kanske?)
Skulle ju förändra mina tankar om att "optimera" elvan och iaf överväga att byta årsmodell istället...
Freeride 146" -12
Rave RE 800 E-tec -11 (såld)
Boondocker -11 (såld)
Rave RE 600 E-tec -10 (såld)
Freeride 146" -12
Boondocker -11 (såld)
-
- LynxTalk Member
- Skoter: Boondocker DS 3900 800R E-TEC
Någon som hunnit resonera om fotstegen som kommer förminskas på alla xtrim maskiner?
Kommer de ha någon större påverkan i lössnön, vad tror ni?
Ett "Mountain -kitt" låter annars väldigt intressant
Kommer de ha någon större påverkan i lössnön, vad tror ni?
Ett "Mountain -kitt" låter annars väldigt intressant

- RannerKing
- Crew Member
- Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98
Vettefan om det gör så jättestor skillnad i lössnö, men snyggare och stabilare fotsteg. Stabilare om dom monterar bättre avslutsplåtar än de som satt på Boondocker- prototypen. Dom hade ju spruckit totalt!
Annars finns det ju inga större nyheter hos Lynx förrutom 600ACE modellerna. 49:an har fortfarande inte fått bakbågen på rätta stället, kul att stå och försöka lyfta när man har snö till midjan och bågen under hakan...
Lite ny dekaler har dom ju fått. Utseéndet på dessa får väl vissa att höja på ögonbrynen... Men hade alla haft samma smak så hade alla skotrar sett likadana ut. Exempelvis Yamaha fortsätter ju att tillverka skotrar med underbett så någon tycker väl att dom också ser bra ut.
Annars finns det ju inga större nyheter hos Lynx förrutom 600ACE modellerna. 49:an har fortfarande inte fått bakbågen på rätta stället, kul att stå och försöka lyfta när man har snö till midjan och bågen under hakan...
Lite ny dekaler har dom ju fått. Utseéndet på dessa får väl vissa att höja på ögonbrynen... Men hade alla haft samma smak så hade alla skotrar sett likadana ut. Exempelvis Yamaha fortsätter ju att tillverka skotrar med underbett så någon tycker väl att dom också ser bra ut.
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.
// Mattias

jajjemen, mountain kitt kommer till 12:orna, bokade ett sånt i samband med maskinköp
vad jag förstod skulle d vara 57 mm kammar ( det var inte min åf säker på men över 50 iaf ) + några extra grejjer till boggien för att få den mer mountain aktig.. ca pris 9000:-

- 2stroke
- Crew Member
- Skoter: LYNX R&D Prototype.
- Kontakt:
DESIGN....

Efter att ha sett prototyp 2012'orna "LIVE" så måste jag säga att jag är grymt
orolig över hur LYNX har tänkt kring färger & dekaler på sina 2012'or !?!?
Ingen känsla, ingen tydlig märkes identitet, inget......
LYNX måste skaffa ett nytt design team av färg & dekal makare som återgår till den RÖDA färgen
som något utav ett grundläggande tema i hela modellprogrammet !!
Vad vore tex Ski-Doo utan den typiskt GULA färgen ??

.
// 2stroke
* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *
Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se
* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *
Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se
-
- LynxTalk Member
- Skoter: lynx gls 3600/ lynx gl 3900
Precis! är riktigt besviken på Lynx nu när dom har så "korkat" design team,
ser ju inte längre fränt utan mer som en barn skoter..
hoppas de "växer upp" till 2013 års modeller
ser ju inte längre fränt utan mer som en barn skoter..
hoppas de "växer upp" till 2013 års modeller

Vaddå, UffeDesign, är det något fel på honom? :)
Funderade allvarligt på en XRS -11 istället för Rave:n bara för att UffeDesign verkar vara typ VD:ns dagis-son...
Funderade allvarligt på en XRS -11 istället för Rave:n bara för att UffeDesign verkar vara typ VD:ns dagis-son...
Freeride 146" -12
Boondocker -11 (såld)
Freeride 146" -12
Boondocker -11 (såld)
Re: DESIGN....
Skönt att det inte bara är jag som insett att designteamet måste ha varit på RAVE fest och druckit trässprit innan de fastställde 2012:s färger.2stroke skrev:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
LYNX måste skaffa ett nytt design team av färg & dekal makare som återgår till den RÖDA färgen
som något utav ett grundläggande tema i hela modellprogrammet !!
.
Dock kan det ge utrymme för olika former av wraps men sånt bling är väl för fjollor....., hursom kommer min 12:as Commander inte att köras en meter i vit version utan det ska lösas på ett eller annat sätt