oskaar - Enduro-600H.O. ( 2004 ) Småfix etc...
- RannerKing
- Crew Member
- Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98
Re: oskaar - Enduro-600H.O. ( 2004 ) Småfix etc...
Blev jäkla bra! Utan batteri? Fota gärna hur dom sitter monterade.
Ta gärna och fota hur det lyser med en extralampa igång, om du har möjlighet.
Ta gärna och fota hur det lyser med en extralampa igång, om du har möjlighet.
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.
// Mattias

- oskaar
- LynxTalk Member
- Skoter: Lynx Enduro 600 H.O - 04
Jag hade tänkt att montera batteri men hade bara tillgång till varmgarage en kväll så det blev inte av.. Just nu har bara kopplat in en lampa (18W) men jag funderar på att montera den andra också.
Kan ordna några fler bilder i morrn!
Hade lite längre slutartid på kameran för att på med ljuset som uppkommer vid ca 2000 rpm då det är starkast just då.. kanske förstärker slutartiden ljuset an aning.
Som sagt så lyser lampan starkast just vid 2000 rpm som ni kan se på filmen(mobilkamera), himla konstigt.. Får kolla upp det i morrn.
Såklart så har man en gammal klassiker i ladan som man tar vid de tunga arbetena

Svalor...

Kan ordna några fler bilder i morrn!
Hade lite längre slutartid på kameran för att på med ljuset som uppkommer vid ca 2000 rpm då det är starkast just då.. kanske förstärker slutartiden ljuset an aning.
Som sagt så lyser lampan starkast just vid 2000 rpm som ni kan se på filmen(mobilkamera), himla konstigt.. Får kolla upp det i morrn.
Såklart så har man en gammal klassiker i ladan som man tar vid de tunga arbetena

Svalor...

Senast redigerad av oskaar den 4 mars 2013, 23:28, redigerad totalt 1 gånger.
- RannerKing
- Crew Member
Jasså, det var bara en lampa. Måste nog också ta hem en sån.
Finlandian verkar vara i fint skick.
Finlandian verkar vara i fint skick.
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.
// Mattias

- oskaar
- LynxTalk Member
Japp bara en.
Jodå, om jag bara får bort all skit.. Den har bara gått 200 mil! är ju till och med elstart på den.
Jodå, om jag bara får bort all skit.. Den har bara gått 200 mil! är ju till och med elstart på den.
- RannerKing
- Crew Member
Var ju en mycket smidig lampa det där! Har du fått ordning på den än?
Denna skulle kanske vara något: http://www.hiperf.com/cgi-bin/sh000001. ... a908_2d125
Denna skulle kanske vara något: http://www.hiperf.com/cgi-bin/sh000001. ... a908_2d125
// Mattias

- oskaar
- LynxTalk Member
Nja ljuset minskar fortfarande, har en idé om att det kanske kan vara så att då jag varvar så drar tändning och annat mer ström och därför minskar ljuset.. Det är det ända jag kommit på.
Är det likriktaren du menar med länken? I varje fall så har jag en likriktare liggandes, men det är redan likspänning i strålkastarna!
Är det likriktaren du menar med länken? I varje fall så har jag en likriktare liggandes, men det är redan likspänning i strålkastarna!
- 2stroke
- Crew Member
- Skoter: LYNX R&D Prototype.
- Kontakt:
Strömkretsen och Tändningskretsen är helt separerade, så de skall inte påverka varandra.oskaar skrev:Jag har en idé om att det kanske kan vara så att då jag varvar så drar tändning
och annat mer ström och därför minskar ljuset.
// 2stroke
* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *
Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se
* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *
Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se
- oskaar
- LynxTalk Member
Jaha okej.. Ja då vette tusan vad som spökar