Re: LYNX - 2014
Postat: 13 mars 2013, 12:23
Synd att inte 49 kom med 900 ace motorn.
Snöskoterforum för LYNX snöskotrar.
http://www.lynxtalk.com/forum/
Med prislistan i handen så tror jag mer på 800an än innan.2stroke skrev:Någon "Storsäljare" blir den väl inte men tittar man till priset så tror jag att 1200'an är död som maskin !
Möjligtvis endast till föreningar som spårdragare/ledsladdare.
Övriga + privat personer väljer förmodligen 800'an.
Finns ingen mening med 1200'an då 800'an drar lika lite eller mindre soppa,
35 kg lättare i fronten och ej att förglömma mera att åka med !!
Jag tror 800'an blir en HIT !
Commander-800 ---> 149900:-
Adventure Grand Tourer 1200 ---> 145900:-
Commander-600 LTD ---> 142900:-
Adventure Grand Tourer 600 ---> 140900:-
Commander-600 ---> 130900:- ( Endast Försäsongs pris ! ) ---> 135900:-
Prissättningen är ju offensiv minst sagt, trist att de inte satsade lite till och monterade rejälare dämpare, ser ut som det är "vanliga" KYB 36 fram och sparar man där sitter det nog 36 eller 40 i boggien.simon skrev:Med prislistan i handen så tror jag mer på 800an än innan.2stroke skrev:Någon "Storsäljare" blir den väl inte men tittar man till priset så tror jag att 1200'an är död som maskin !
Möjligtvis endast till föreningar som spårdragare/ledsladdare.
Övriga + privat personer väljer förmodligen 800'an.
Finns ingen mening med 1200'an då 800'an drar lika lite eller mindre soppa,
35 kg lättare i fronten och ej att förglömma mera att åka med !!
Jag tror 800'an blir en HIT !
Commander-800 ---> 149900:-
Adventure Grand Tourer 1200 ---> 145900:-
Commander-600 LTD ---> 142900:-
Adventure Grand Tourer 600 ---> 140900:-
Commander-600 ---> 130900:- ( Endast Försäsongs pris ! ) ---> 135900:-
Den blev 10-15 papp billigare än vad jag trodde och bara "några" tusingar dyrare än LTDn.
Prisskillnaden mellan en 800 och LTD är betydligt mindre än skillnaden mellan RE 600 och RE 800, Go Figure?
Däremot tror jag fortfarande att försäljningssiffrorna blir extremt låga.
Storbönder med överfulla skogskonton med investeringsbehov,
(dom som redan har köpt alla odugliga fyrhjulingsvagnar och vedklyvar dom kan motivera),
kommer stå för merparten av de ~25 sålda, (min gissning på 2013-14 försäljning).
95% av de som ska ha en Commander är gammgubbar som övervunnit insprutningsrädslan
och dom kommer köpa enklaste/billigaste E-tec 600 men i hemlighet drömma om en ACE 600.
Jajja, kul hursomhelst Lynx vågar testa,
och någon kommer säkert om ett års tid att påpeka hur fel jag hade om det nu visar sej att det blev så![]()
Tror lite som Lynxfrun här.. en commander 800 tycker jag riktar sig till de som fortfarande vill ha kvar barnasinnet, men i verkligheten har en hel familj att dra runt på mest av tiden. Skulle säga att maskinen bör vara mer motiverat köp för en med barn än vad de flesta andra sportmaskiner eller mountain maskiner är som många ändå köper.. Antar själv att det är därför commander 600 sålt så bra, och många nöjer sig nog med detta. Men för personer som bara vill/kan ha en skoter och har en hel familj, samtidigt som han vill följa med polarna på fjällturen så närmar sig commander 800 detta.simon skrev:Med prislistan i handen så tror jag mer på 800an än innan.2stroke skrev:Någon "Storsäljare" blir den väl inte men tittar man till priset så tror jag att 1200'an är död som maskin !
Möjligtvis endast till föreningar som spårdragare/ledsladdare.
Övriga + privat personer väljer förmodligen 800'an.
Finns ingen mening med 1200'an då 800'an drar lika lite eller mindre soppa,
35 kg lättare i fronten och ej att förglömma mera att åka med !!
Jag tror 800'an blir en HIT !
Commander-800 ---> 149900:-
Adventure Grand Tourer 1200 ---> 145900:-
Commander-600 LTD ---> 142900:-
Adventure Grand Tourer 600 ---> 140900:-
Commander-600 ---> 130900:- ( Endast Försäsongs pris ! ) ---> 135900:-
Den blev 10-15 papp billigare än vad jag trodde och bara "några" tusingar dyrare än LTDn.
Prisskillnaden mellan en 800 och LTD är betydligt mindre än skillnaden mellan RE 600 och RE 800, Go Figure?
Däremot tror jag fortfarande att försäljningssiffrorna blir extremt låga.
Storbönder med överfulla skogskonton med investeringsbehov,
(dom som redan har köpt alla odugliga fyrhjulingsvagnar och vedklyvar dom kan motivera),
kommer stå för merparten av de ~25 sålda, (min gissning på 2013-14 försäljning).
95% av de som ska ha en Commander är gammgubbar som övervunnit insprutningsrädslan
och dom kommer köpa enklaste/billigaste E-tec 600 men i hemlighet drömma om en ACE 600.
Jajja, kul hursomhelst Lynx vågar testa,
och någon kommer säkert om ett års tid att påpeka hur fel jag hade om det nu visar sej att det blev så![]()
Nog har även Commander 800 samma låda som övriga XU eller hann du se något annat på havsbadet?Kathalon skrev: Med tanke på detta så är det nästan uteslutet med en maskin utan lågväxel. Allt går ju men det är inte optimalt.
Det är väl tur att det kommer grejor så att man kan hålla illusionen om ungdom levande...Lazer skrev:Har haft commander 600 nu i tre år, och vill väl se mig som typen som fortfarande vill leva med illusionen att vara ung och otämd men i själva verket blir det mest turer med hela familjen, med och utan släde. Commandern är väl den bästa kompromissen för mig men det som jag stör mig på när jag väl får ha maskinen helt för mig själv blir nog inte bättre med 800an. Och det är vikten och (o)smidigheten, 50kg bort (eller 50kg plus på mig själv) hade i mitt tycke varit mer intressant än 200cc mer.
Funderar faktiskt på att gå på en smalbandare till nästa år, typ rmk, boondocker 600(givetvis med dd-dyna ,låda mm ;-) men vet att jag inte kommer att vara helt nöjd med dessa heller. Så trots allt jag skrivit vore det ju inte fel med en ny commander 800, finns säkert fler än jag som känner likadant, trots att den är lite udda så kittlar det ändå i fingrarna.
Men...lådan har man ju för att ha prylar i, vore ju bara dumt att köra med tom lådaLynxfun skrev: Så för 50 k eller mer skulle den gå att lätta rejält, å andra sidan kan man ju slänga ut de 30 kg som alltid ligger i lådan