Det började med förlängning av boogien till 345 och alla lager i boogien bytes också.

Sedan började jakten på en hyffsat schyst 345:s matta - snacka om omöjligt att hitta en begagnad matta!
Annonserade på blocket och alla tänkta skotersidor - inget svar. Ringde skoterskrotar - inga mattor

Det blev en sprillans ny Matta: Predator 345*38*32 - delning 2,52" från Stenmarks!
Vidare plockade jag bort hela drivlinan och bytte alla lager och packboxar som hittades - det var nu arbetsnamnet på skotern föddes och det blev "The Abyss" - avgrunden.
Satte ihop drivlinan och den nya fina mattan och vad händer -
mattan tar i kylarna i tunneln

Som tur var fick jag goda råd och tips utav :
PLPatrik , Rannerking , 2stroke , Max_k
Tackar för det !

Fick riva hela drivlinan igen och pressa bort de gamla drivhjulen och sedan mäta in 8 kuggars NoSlip hjul - ingen lekstuga där inte.
Dit med drivlinan och mattan och Tada ! mattan tar i ändå men nu med minsta möjliga marginal - det blev tuta och kör ändå.

Har även renoverat upp Öhlins dämparna i boogien,
nu fungerar de jättebra.
Jag ska dock schimsa om och byta fjäder på den bakre dämparen så den blir lite hårdare.
Har nu fått tillbaka den bakre dämparen 28/10-10.....hårt omschimsad och fjäder alá 90N - bra förspänning va?! Man är juh stor och mjuk

När jag ändå hade skotern i garaget så slängde jag på bättre beg CTRL skidor från en Lynx RE -08 - nice!

Jag var ute och provkörde skotern och burkade runt den lite väl tufft - böjde styret till en ostkroks liknande form.
Det blev att köpa styrhöjare 6" och styre från Feltema - det funkar.

Nu ska jag snart sätta dit tunnelförlägningen - det går inte att åka runt så här.

Satte dit tunnelförlängningen idag - nja.

Det blir kanske bättre när dynan är på plats - har lämnat in den på omklädning - som sagt "The Abyss"...
Nya dynan!

Dynan monterad.

Fick lite över 2dm snö Ons 10/11 - härligt!
Bra passform.

Sitter högre än vanligt och den är mycket stummare - skönt.
Otroligt trevlig skoter - på andra draget smäller den igång och den har stått hela sommarn- otroligt.
Ska knäppa några fler bilder när tid ges.
Lägger in tråden om färgkoden till Lynxen:
http://lynx.forum24.se/lynx-about1810.html