Började med att byta skidor, en av mina gamla plåtskidor hade blivit väldigt väldigt mycket böjd vid ett tillfälle

Tyvärr så frågade jag aldrig vilken färg dom var innan affär så det är bara att stå mitt kast. Samtidigt så är inte finish det viktigaste för mig utan snarare funktion som ni kommer att se



Skidorna var 1.8kg lättare än original STYCK

Lyfter här i skidan för att ungefär demonstrera hur mycket skidan kan vikas upp utan några stoppar. Som jag tidigare skrivit så kört en hel del nu utan stopp och det har fungerat bra, ev monterar jag en på en skidan för att jämföra lite.
Typ nått åt det här hållet kan man göra.

Burkrem på så klart, har jag verkligen saknat, även om detta inte är någon pudermaskin direk




Lite halkkydd, helt perverst halkiga fotsteg original.

Mer

Visst symmetri i all ära, men jag ville ha dom där jag inbillade mig att jag kommer att stå mest. Längst bak är väl där jag fortfarande inte är helt nöjd.....
Mode är även hål i fotstegen.
Borrar lite brott anvisningar



Det är ju som alla vet också modernt med Mesh hit och mesh dit.
Ja då är det bara att montera dit lite

Här på dom bakre hålen där det inte sitter nått metallnät.

Här undersidan, jag limmade fast kanterna först med limpistol, fungerade väldigt bra, jag hinner precis sträcka ut tyget innan det stelnar till ordentligt. Detta gör att det blir sträckt och fint.
Sedan trimmade jag till kanterna och "spacklade? över kanten med limmet, ser dock att jag inte har bild på det färdiga resultatet underifrån.

Monterade även mesh på dom främre intagen ovanför pipan, men jag har inte tagit någon bild på det

Jag förstår vad ni tänker nu.... Vad mer har vi för "mode" på skotrar, jag inte är det handskydden, åkte på ifjol, har ju varit inne några år nu

Skruvdubb så klart


Detta var en tidig bild, nu har jag skruvar nästan i alla kammar.
Då mechen ändå är framme och jag plötsligt börjat lätta en gris monterade jag bort hastighetsmätare. Ja vinkelväxeln är paj så den fungerar ändå inte.
Skotern blir 1.1kg lättare och får säkert in lite mer luft till förgasarna och bättre kylning under huven.

Här ser man bättre baksidan då den är snyggad till.

Här sitter förgasarna som ni vet nästan rakt nedanför, vill inte ha ner snö där i onödan


Updat 13/1
Ja då har man jobbat vidare. Vad allt tar tid

Förra påsken blöt före, variatorerna heta något jäv#¤%&
Bestämde mig för att ordna lite kylning.
Mesh är som modernt idag som ni vet :happy: . Då jag kommer att sätta nätet på ett ganska utsatt ställe valde jag att använda nätt bakom istället för bara limma fast tyget.

Nätet som jag använde, tänk på att inte använda nät med så stora masker som jag gjorde, blir jä#"%& svårt att popnita fast det senare

Använde två lager mesh och limmade som vanligt med limpistolen fast tyget på baksidan.
Woola

Av någon anledning så hade jag svårt att ladda upp mina bilder till hosten så jag har inte så många att visa.
Men så är ser det ut då det är klart.
Tuschen var inte så snyggt, men det försvinner med aceton.
Jag kunde lagt ner en timme på att mäta och jävlas innan jag bestämt mig var hålet skulle vara, men det skulle slutat som skit och krokigt ändå. Nu körde jag mer eller mindre på frihand, blev skit ja, men det gick fort


Blir kul att se om det hjälper nått.
Hålet till höger, jo det blev lite snett :??

Någon som tyckte att mina filter var skitiga. Så här ser avfettningmedlet ut.


Kommer efter bild senare.
Tyvärr ingra bra bilder på slutdämpare, gjort av motorbyggare.
Dessa ville inte låta sig laddas upp.
Det vill dock läcka lite avgaser i skarven så jag tänkte försöka få dit en fjäder till.
Lite slipning.

Bränna lite loppor.

Och lite färg.

Lite översiktsbild.

Skulle kanske kapat brickorna innan, men kanske om jag måste sätta på undersidan..
Om det skulle fortsätta att läcka, kan man smeta nått kit eller dyl i skarven som bränner fast så det blir tätt? någon som provat nått?
Den här slutburken har byggts som sagt av motorbyggaren. Satt som skit i chassit, har svetsa dit det nedre fästet i fjol. Så nu sitter den bra.
Det har tyvärr hunnit smälta upp ett hål i baljan under, nu har jag poppat fast en plåt där som skydd.
Ovan

Under

Vafaan har jag en skada på trailingarmen

Sek rengöring.

Hittade en glidklack med sprickor i, ja det var pirat...
Hur skall man veta om denna är vit eller beige, jag röstar nog på vit eller?

Tänke gå ner ett steg i förspänning, då måste jag visst veta färgen?
Vad tror ni om det här


Växlar inte riktigt ut va, nog vill vi att remmen skall upp 5-6mm till eller?
15/1
Vad tror ni skulle detta kunna funka, har någon gjort det tidigare??


17/1 Då har vi jobbat vidare.
Här har jag svetsat fast nya fästet i bågen, vad kallar man denna båge?

Lite fixande senare.

Bakifrån, ni ser där nere det gamla fästet.
Gode långt fram, flyttar fram runt 18cm.

Åker nu på att kapa ner rutan också

Ni som gjort det, har ni verkligen använd sticksåg?

18/1
Rutan, ja det gick bra att såga med ett fint blad på sticksågen.

Listen togs lätt bort och sattes lätt tillbaka. Ja visst kunde jag tagit mer, men nu ger den då någon effekt, får titta lite på andras och bestämma om jag får ändra modell senare.

Sedan hade jag lovat bild få luftfiltrerna, blev våldsamt mycket renare.

Man kanske får bestycka om nu

Sedan till lite jävlenskap.
Det sitter en gaskabel som inte är org... har en org föresten som någon vill köpa. För att kunna justera upp trotteln tillräckligt högt, jag så jag får full gas, måste jag skruva upp metallstycket så mycket att det åker upp förgasarelocket, ja eller åtminskte sitter i max engäng, och fullgas är ju livsnödvändigt att få


Om någon sitter på annan dunderlösning, så skriva gärna det.
Mvh A