Egentligen är skotern klar, men jag kan lägga upp vad jag har gjort på den osv. Det kommer ju alltid nått mer man ska göra med den

I våras badade jag med skotern lite, så jag lyfte ur motorn över sommarn och kollade igenom allt.

Bytte lager till vatten/oljepumpsaxeln och packboxen bakom variatorn + en packbox på andra sidan.
--------------------
Så har jag gjort dessa förstärkare till fotstegen, eftersom de är så jävla veka! (även gashandtaget är med på bilden

Flyttade fram styrstången löjliga 20mm

-----------------------
Boggien påväg ut!

Bild på förstärkarna

Nersvarvade boggiehjul för att få plats med 44mm matta!

--------------------
Boggien gås igenom

Nya lager till vändhjulen

----------------------
Köpte en matta billigt av en kompis!

---------------------
Motorn byggs ihop

Klar

----------------
Monterat dit boggien med nya slides + mattan =)

----------------
Blandar lite glykol och sätter dit pipan

-----------------
Nya glidklackar till primären + handtagsvärmare =)

-----------------
Nya skidor, blev ett par mountain cat skidor av en kompis billigt. 7" breda, bär nog lite bättre är originalskidorna som är skit

-----------------
Fått hem variatorkitet av cudney nu! =)

-----------------
Monterade dit kitet!
Gjorde en egen fjäderkompressor

Håller på ta isär

Skillnad

---------------
Fixat en spade! Kan vara bra!

Såhär sitter det i skotern..

Framdelen ska sitta här, har dock inte löst hur jag ska fästa den

----------------
Sen så har vi nya bilder, hände i lördags! (igår 10/1 -09)

Hade inte skruvat i skeden till rave ventilen helt, typ 1/6 dels varv. Så kolven har knackat i den, men cylinden klarade sig oskadd! Nya kolvar är beställda! =)
-------------
Idag har jag fått kolvarna! =)

Blev en jävla skillnad när man drog i snöret, kände att det var mycket mer komp nu!

-----------------------------
Har hänt en bra sak och en dålig sak. Den bra saken är att jag har byggt en dynhöjare som ska testas imorn. Blir väll att finslipa den och nita fast ett fäste till dynan där framme. Den dåliga saken är att skotern värmenypte 2ggr i söndags, vet inte varför håller på forska i det ännu och ska riva motorn imorn. Man blir lite less när man har monterat in nya kolvar för 20mil sen...

---------------------------------
Bild på dynhöjaren:

6mm alu U-balk, är jävligt tjock, men det får duga hittade inget annat alu

--------------------------------
Update nu då.. Har tvättat av den allmänt och vaxat huven + rutan. Vart hyffsat bra. Så tog ut kameran idag och fotade den. Ska bara fixa dynan är några små revor, var så grova stift när jag satt dit klädseln igen och det har nött igenom när jag var på sista turen (18mil) Så vart en hel del sittande

Nånå slutsnackat här kommer de sista bilderna, och även slutet på denna tråd. Kul att man fått lite kommentarer iallafall =)