Ski doo Freeride 137 ( 2012 ) Skidorna fastklistrad i backen?

Träffar, leder, touring, gps och allmänt skotersnack.
matteias
LynxTalk Member
Skoter: Lynx RE 800 -09

Ski doo Freeride 137 ( 2012 ) Skidorna fastklistrad i backen?

Inlägg av matteias »

I år bytte jag skoter ifrån en Lynx RE 800R ( 2009 ) till en Ski-Doo Freeride 137" ( 2012 ).

Efter en provsväng i helgen så kan jag konstatera att skidorna verkligen inte vill lämna marken.
Jag är inte ute efter att åka omkring på rullen men man vill ju ändå att skidorna ska lyfta när man drar på fullgas i rätt före.

Har jag köpt en skoter som inte vill lämna backen, eller kan jag åtgärda det igenom att släppa på balatan spänna främre samt lossa på bakre boggie dämparen ?

Summit maskinerna verkar gå hej vild i luften när man vill
simon
LynxTalk Member
Skoter: Freeride 850 154" -22

Re: Ski doo Freeride 137 ( 2012 ) Skidorna fastklistrad i backen?

Inlägg av simon »

Börja med att kolla hur kopplingsklossarna i boggin är vridna. Det är stopparna/klossarna som sitter på boggiskenorna bakom leden i den bakre svingarmen. Vrid dom så att dom tillåter mesta möjliga rörelse bakåt. Står säkerligen om detta i instruktionsboken.

Frreride 137an har en variant på Renegadeboggin, nästa exakt likadan fast med infästningen för kopplingsklossarna lite längre från saxen så den ska lyfta lättare än en vanlig Renegade. Men någon Summit är det inte.
Användarens profilbild
2stroke
Crew Member
Crew Member
Skoter: LYNX R&D Prototype.
Kontakt:

Re: Ski doo Freeride 137 ( 2012 ) Skidorna fastklistrad i backen?

Inlägg av 2stroke »

:fakta: Detta är ingen LYNX ! :fakta:
// 2stroke

* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *

Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se
Skriv svar