Diskutera: Nya Siten!

Prata om allt mellan himmel och jord.

Vad tycker ni om nya siten?

Bra
17
29%
Bra och efterlängtad
11
19%
Omständig men värt det
17
29%
Omständig och inte värt det
12
21%
Dåligt
1
2%

Antal röster: 58

Användarens profilbild
melmaq
Crew Member
Crew Member
Skoter: Skidoo Renegade X 860
Kontakt:

Diskutera: Nya Siten!

Inlägg av melmaq »

Här får ni gärna ventilera er och rapportera buggar och åsikter med den nya siten och bytet hit!
//LynxTalk Crew
Användarens profilbild
RannerKing
Crew Member
Crew Member
Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98

Re: Kommentera nya Siten!

Inlägg av RannerKing »

Bra med ny sida, för att kunna utvecklas. Jag hade däremot viljat se en övergångsperiod!!!

Hela T-shirt tjorvet jag försökte styra upp gick ju åt helvete, utan att man kunde förbereda intresserade eller mig själv för den delen.

Hur länge ligger gamla sidan kvar? Mycket info som kan försvinna, vi kommer ju även tappa medlemar i och med denna övergång...
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.

:hello: // Mattias
Användarens profilbild
Stoft
Crew Member
Crew Member
Skoter: Boondocker 3900 850 -18
Kontakt:

Inlägg av Stoft »

Jag låser upp den delen Rannerking så att du kan fortsätta med försäljningen.
Vi ber om ursäkt för problemen som uppstår med det. :|
Admin

Kontakt:
info@lynxtalk.se
Användarens profilbild
RannerKing
Crew Member
Crew Member
Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98

Inlägg av RannerKing »

Tackar! :)
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.

:hello: // Mattias
Användarens profilbild
Lynxfun
Crew Member
Crew Member
Skoter: Lynx Commander

Inlägg av Lynxfun »

Helt ok att byta site/layout då den andra kändes gammalt.

Dock måste jag säga att det är väldigt tråkigt att inte allt flyttades över då ju alla de historiska inläggen är det som skapar forumets innehåll och kunskapsbas, att hämta eller gå över till det gamla för att länka till något tror jag inte många kommer att idas göra.
Användarens profilbild
melmaq
Crew Member
Crew Member
Kontakt:

Inlägg av melmaq »

Gamla sidan kommer att fortsätta finnas kvar, jättelänge kan man väll säga. Vi har inga planter på att ta brort de gamla forumet.
Dock så är planen i drift att vi låser mer eller mindre hela det gamla forumet, det medlemmarna inte får med sig är ju ganska uppenbart.

-sin profil
-sitt postantal
-sin PM box

Vi kommer att tappa medlemmar på detta, men vi kommer att tjäna fler iom att det nya forumet är såpass mkt bättre.
Tappade medlemmar kommer att saknas, men med största sannolikhet så kommer de tillbaka, förr eller senare.
psike
LynxTalk Member
Skoter: Freeride 146" -12

Inlägg av psike »

Verkar vettigt med ett nytt forum - utveckling är positivt.

För tidigt för min egen del att uttala mig...

Men förutom det uppenbara (modernare design och forum?) vad är skäl till att flytta forumet?

Hur framtidssäker flytt är detta - från forum24.se fick ni inte ta med databasen, hur funkar det nästa flytt (exempelvis om sajten genererar sådana pengar att ni kan finansiera ett "riktigt" forum) alltså - kommer "egetforum.se" välvilligt släppa den användargenererade databasen i det läget?

Ramen som lynxtalk.se erbjuder är ju i min smak väldigt störande - men lätt att slippa för min egen del (gör detsamma på andra forum där det är möjligt...)

Medlem 13, och antaligen ännu lägre om man "räknar bort" admins, moderatorer och andra som inte "räknas" :)
Freeride 146" -12
Rave RE 800 E-tec -11 (såld)
Boondocker -11 (såld)
Rave RE 600 E-tec -10 (såld)
Användarens profilbild
melmaq
Crew Member
Crew Member
Kontakt:

Inlägg av melmaq »

Lynxfun vi försökte, vi har haft kontakt med ägarna /utvecklarna bakom forum24 i mer än ett år, men deras policy är att aldrig igen släppa en databas, där alla medlemmar, inlägg, trådar finns lagrat. Detta eftersom reklamen på den sidan bringar dem pengar. Vår nya provider tillåter dock att vi köper ut databasen ifall vi börjar känna oss redo för en ny flytt..

Om vi någon gång skulle utvecklas så fick lo lov att göra såhär, vi har suttit och kopierat och klistrat in över 250 inlägg i över 180 trådar, för att få denna sida att börja rulla.

Jag vet att de drabbar oss just nu, men detta kommer att gynna oss i framtiden!
Tack för att ni finns och hänger med oss i denna förflyttningen!

Ett forum är INGET utan sina användare, åter igen tack!
psike
LynxTalk Member
Skoter: Freeride 146" -12

Inlägg av psike »

Förresten ett par inputs till

1. Smileygubbarna här til vänster är ju bara "för mycket" om man frågar mig - risk för extremt "plottriga" inlägg
2. Bilder i signatur borde förbjudas - förstör läsupplevelsen
3. Vad är det med avatarerna! (Jag har ingen avatar, därav verkar Lynxtalks medlemsstatus-logo bli min avatar - VARFÖR?)
4. Medlemsstatus i form av bild/logo - plottrigt och fult. Stör läsupplevelsen.

Det är mina högst personliga åsikter.

Ett forum byggs av användares välvilja och vältaliga inlägg och kvalitativ information (snarare än kvantitativ) bilder, smileys och "skit" hör hemma i så låg utsträckning som möjligt på ett forum. (Se flashback.info eller autopower.se som är två "favoriter" för egen del).

PS. och admins och moderatorer - editera gärna inlägg av användarna, men INTE utan att kursivera ändringen, signera med vem som ändrat och framförallt MOTIVERA ändringen .DS.

Gör detta och jag tror ni kommer lyckas ännu bättre än 1600 medlemmar på kort tid.
Freeride 146" -12
Rave RE 800 E-tec -11 (såld)
Boondocker -11 (såld)
Rave RE 600 E-tec -10 (såld)
Användarens profilbild
melmaq
Crew Member
Crew Member
Kontakt:

Inlägg av melmaq »

psike:
du har delvis fått svar redan, vi kommer att få köpa ut den, den är väldigt framtidssäker.
Så framtidssäker de kan vara iaf, vi litar till de nuvarande reglerna iaf.

Ang ramarna så tack, jag har gjort dem själv :-)

De var där, och är fortfarande där för att vi skulle kunna nå ut till användarna utan att behöva posta i trådar, de fyllde sin funktion, men nu så kommer vi ha ett annat system. Skönt att ha gått vidare och börja utvecklas igen.. Vilken kommer att gå i vågor, men vi ska försöka hålla oss flytande.

Ang egen reklam på sidan så är det inte något vi har diskuterat ännu, men på rak arm så känner jag att de inte vore helt fel, hitintills så har vi själva betalat de avgifter som varit. Vore skönt att kunna köpa ett riktigt företagspaket utan att betala själva.

Fler frågor?
Skriv svar