Sida 1 av 2

Lynx i Nordamerika?

Postat: 26 april 2013, 07:29
av DrDryyls
Någon som vet om LYNX ska introduceras i Nordamerika framöver?
Var snack för nått år sedan om det men det dog ju som ut.
Nu såg jag på Instagram att både Snowgoer och SleadHead24/7 är i Finland och kör LYNX.
Är det bara en slump att de är där samtidigt och kör/gör reportage?
Eller är det aktuellt igen med LYNX i Nordamerika?

Re: Lynx i Nordamerika?

Postat: 26 april 2013, 14:28
av 2stroke
LYNX skall inte börja säljas i Nordamerika.

Då och då kommer dock Nordamerikanska tidningar över hit och provkör,
det är inte första gången.

Redan nu så byggs alla Ski-Doo's sk. arbetsmaskiner i LYNX fabriken
och skeppas sedan över till Nordamerika där detta segment är mycket litet.

:lovelynx:

Re: Lynx i Nordamerika?

Postat: 26 april 2013, 17:47
av RannerKing
Ski-doo folk från Canada är hit till Kiruna och kör Lynx skotrar varje år.

Dom längtar väl efter nått som dom inte kan få...

Re: Lynx i Nordamerika?

Postat: 29 april 2013, 08:37
av DrDryyls
Ok, blev bara fundersam då det va två amerikanska skotermedia som va i Finland och körde samtidigt.

Re: Lynx i Nordamerika?

Postat: 15 oktober 2013, 03:17
av Doktorn

Re: Lynx i Nordamerika?

Postat: 15 oktober 2013, 10:02
av Niklas M
Läste också den där! Skulle ju va lite kul om finnarna fick skicka lite maskiner till andra sidan pölen :)

Re: Lynx i Nordamerika?

Postat: 18 oktober 2013, 00:48
av Doktorn
Jodå hade varit fint :)

Re: Lynx i Nordamerika?

Postat: 13 november 2013, 10:43
av DrDryyls
Supertrax spekulerar vidare om LYNX i USA. http://www.supertraxmag.com/article.asp?nid=2601
De hade en helsida i senaste numret också med bilder och text om LYNX

Re: Lynx i Nordamerika?

Postat: 13 november 2013, 11:04
av Niklas M
Låter häftigt :)

Re: Lynx i Nordamerika?

Postat: 2 januari 2014, 07:45
av JackLynx
Det hela har ju att göra med Ski-doo:s motstånd att göra! Efter att skoterbranchen sålt över 400.000 skotrar per år i början på 70-talet, till att under 80-talet sjunkit till omkring 150.000, så vägrade förstås Doo:s ledning att släppa in ytterligare ett starkt märke på den nordamerikanska marknaden när Bombardier köpte Lynx -92. Det är ju inte så svårt att förstå Doo:s argument, efter det stålbadet, och att bara fyra av över hundra tillverkare överlevt. Sen har det väl gått i samma bana, och försäljningen ligger stadigt på 140-150tusen per år. Och tittar man på Lynx marknadsandelar i Europa så kan man förstås dra slutsatsen att Ski-doo kan tappa väldigt mycket försäljning i nordamerika. Det är riktigt trist, och troligen är det bara konsumenten som förlorar på det...

Men samtidigt är det lite småkul att ha ett eget märke som dom stöddiga på andra sidan bara får ta del av genom hörsägen, som dessutom på många punkter är en bättre skoter!