Är en färsking här på forumet så jag säger Tjenis! på allihopa innan jag börjar bråka med dumma frågor haha
Ja vart börjar vi , har köpt en Ranger Mountain 800 HO -03 till bra kurs , som jag håller på att fräscha till innan vintern och håller som bäst på med motorn rev ner den idag och insåg att den va i stort sett tom på fett men inget haveri , ibland har man tur

Nu kommer denna härliga fråga som behandlas 1000 tals gånger i trådar om oljesmörjning , har sökt som en tok på olika forum, men ser olika svar hela tiden så nu tänkte jag göra en definitiv lista hur jag ska gå tillväga och vad exakt jag behöver göra
Veven kommer byggas om med nya lager riktas och hela baletten, oljekanaler borras mm , ska även bygga en "bricka" för packboxen på PTO sidan
Så nu fråga 1 : Vilka packboxar ska tas bort ?
Fråga 2 : oljekanalerna räcker det verkligen att borra upp dom 6-7 mm , känns lite lite med tanke på att dom inre nästan badar i olja , eller tänker jag fel ?
Fråga 3: Kan jag köra med separatsmörjning eller måste jag köra olja i tanken ?
Fråga 4: Nått jag glömt ?
Skulle ju vara fint om nån som verkligen gjort det svarar då det inte bli en massa onödiga inlägg
ha re gött på er alla / Chrille